Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Abunai
Jag funderar 8) skulle vilja byta min bwd till en annan färg, men har bara fått förslag på 4:th. Grejen är att jag har haft en 4:th innan som jag inte trivdes helt med. Men så tänker jag.. jag har aldrig trivts helt bra med någon sele, alltid är det något litet (samma med BWD alltså) så varför inte ha den som man tycker är finast? Och kan det inte vara så, som det var för mig med tex långsjalen, att jag har lärt mig att ställa in och sätta på mig selarna bättre att 4:th kanske funkar igen. Jag har sett mig runt lite efter en 4:th att testa igen, men det verkar inte finnas någon i närheten just nu. :hmm: Vad tycker ni? Ska jag behålla min BWD som jag trivs sådär med, men inte gillar färgen eller ska jag byta till en 4:th som jag antagligen trivs sådär med men gillar färgen? :roll:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Och under tiden du väntar på svar så kan du ju få berätta lite om BWD :wink: Hur är den och vad är det som gör att du föredrar den?
Av Abunai
mari_tres skrev:Och under tiden du väntar på svar så kan du ju få berätta lite om BWD :wink: Hur är den och vad är det som gör att du föredrar den?
:) Tja, en skillnad är väl att man kan ändra axelbanden på ytterligare ett sätt. Och så är väl banden längre också. Men jag vet inte hur det påverkar. Det jag har märkt är att jag tycker att BWD är bekvämare för axlarna, men jag vet inte vad det beror på. Den kan dock vara lite svårare att spänna när man har den på sig, pga konstruktionen av axelbanden. Men det gör jag nästan aldrig. Något specifikt du ville veta? 8)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Abunai skrev:
:) Tja, en skillnad är väl att man kan ändra axelbanden på ytterligare ett sätt. Och så är väl banden längre också. Men jag vet inte hur det påverkar. Det jag har märkt är att jag tycker att BWD är bekvämare för axlarna, men jag vet inte vad det beror på. Den kan dock vara lite svårare att spänna när man har den på sig, pga konstruktionen av axelbanden. Men det gör jag nästan aldrig. Något specifikt du ville veta? 8)
:hmm: Jag vet inte... om det är nåt som är väldigt olika mot 4:th kanske?
Antar att det finns bröstspänne och huvudstöd?
Har du nån bild på konstruktonen av axelremmarna? Varför är det svårt att spänna dem för?
Av Abunai
mari_tres skrev:
Abunai skrev:
:hmm: Jag vet inte... om det är nåt som är väldigt olika mot 4:th kanske?
Antar att det finns bröstspänne och huvudstöd?
Har du nån bild på konstruktonen av axelremmarna? Varför är det svårt att spänna dem för?
Nej, det är väl bara det som jag har nämnt vad jag vet. Det finns både bröstspänne och huvudstöd, ja. :) Och en förvaringspåse. ;)

Lånar en bild från internet på spännena. De är väl svårare att spänna för att de sitter längre bak, mitt på ryggen så att säga. Och när de är där och barnet sitter i måste man hoppa till lite när man drar, så att barnets tyngd inte vilar på banden. :hmm: Hoppas att du förstår. Alltså, det är inte svårt, men det är lite knepigare än med 4:th tycker jag. :roll:

Bild
Användarens profilbild
Av mari_tres
Är huvudstödet likadant som på 4:th? Och så har jag förstått det så att det är kardborre någon stans på bandet som kan rugga tyget?
Måste man ha gummiarmar för att knäppa på ryggen? Jag bär nästan bara på ryggen numera.
Av Abunai
mari_tres skrev:Är huvudstödet likadant som på 4:th? Och så har jag förstått det så att det är kardborre någon stans på bandet som kan rugga tyget?
Måste man ha gummiarmar för att knäppa på ryggen? Jag bär nästan bara på ryggen numera.
Hm.. ja.. det är det väl.. men det är knappar istället för kardborre för huvudstödet tror jag. :hmm: bättre tycker jag. Kardborre finns där man i hylsorna mitt på ryggen. Men de kan väl inte rugga tyget tror jag, de sitter ju fast? Är inte säker dock. Har inte haft problem med det.

Knäpper du den alltså efter att du har satt barnet på ryggen? Då kan nog gummiarmar behövas, har inte testat dock. Bär endast på rygg med sele, men har axelbanden knäppta hela tiden. Justerar dem bara lite ibland.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Med min(a) 4:th brukar jag knäppa efter det att jag satt henne på ryggen, nån gång har jag provat att ta på mig axelbanden färdigknäppta men det känns konstigt... en vanesak kanske.
Av Abunai
Har du flera? :shock: :lol:

Okej, ja det kanske det är. Men jag tror att det är rätt svårt med denna, men det kanske går.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Abunai skrev:Har du flera? :shock: :lol:

Okej, ja det kanske det är. Men jag tror att det är rätt svårt med denna, men det kanske går.
:lol: Jag har en Carnival också 8)
Av Abunai
Ni som kan förresten; jag läste ju att axelbanden är längre på Bwd än 4:th, är det vadderingen som är längre då eller..? Hur mycket skiljer det?
Användarens profilbild
Av mari_tres
almasmamma skrev:vad står bwd för och vad är skillanden på 4th, butterfly och bwd? kanske dum fråga... :oops:
För att komplicera saken ytterligare så finns det en XO också :wink: tror jag den hette
Av Abunai
bwd står väl för baby wearing delight tror jag. skillnaderna är små mellan modellerna egentligen, lite olika sätt att knäppa och bwd har längre axelband. butterfly har en babyinsats (vilket ju inte de andra har). men det är alltså beco alltihop, men olika versioner/uppgraderingar. bwd ska väl vara typ lyxvariantern av den vanliga? :roll:

XO har jag aldrig hört - låter spännande! :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag fick för mig att BWD var modellen innan 4:th, men så var det ju inte :lol: Vad hette den? 3:rd eller 3,5?

Läste om XO här på SB men nu hittar jag inte igen det :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?