Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
Har skaffat en Bärabarn kortsjal som jag tänkte göra ringsjal av. Men nu börjar jag tveka lite. Det kanske är dumt? Jag gillar den som kortsjal också men kan egentligen bara en knytning, på höften. Finns det fler knytningar som jag borde prova innan jag bestämmer mig för att göra ringsjal av den? Den är väl sådär runt 2,70 tror jag, och jag är ganska liten.
Med ringsjal finns det väl bara ett sätt att bära? Jag menar att man inte kan göra några olika knytningar, det gör den ju mer begränsad.

Ska jag göra ringsjal eller behålla den som den är? Hur skulle du ha gjort?
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag tycker ringsjal är mycket mer användarvänligt. Jag kan ju knyta en ryggsäck med kortsjalen, men gör det aldrig, alltså är en ringsjal bättre och enklare för mig.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har en bärabarn kortsjal som jag aldrig använder, jag har typ fem ringsjalar och använder minst en om dagen. För mig är valet givet (dvs om jag skulle orka skulle jag sy om bärabarnsjalen. Jo, det ska jag faktiskt göra. Bra idé :D ).
Användarens profilbild
Av millla
Tack för dina synpunkter. Jo, det verkar lättare/snabbare att använda ringsjal. Jag vill bara inte förhasta mig och missa någon smart knytning som jag ha användning för med kortsjal.

Vilka knytningar kan man göra med en kortsjal?
Användarens profilbild
Av Elin G
millla skrev: Vilka knytningar kan man göra med en kortsjal?
Det beror på hur stor du är. Jag är rätt liten och kan knyta höftkryss eller ryggsäck med knuten under rumpan. Någon slags obekväm känguru kan jag nog få till också. Men bäst är ju den ringsjalsliknande knytningen över en axel.
Användarens profilbild
Av millla
Jag provade just ryggsäck med knut under rumpan och det gick ju bra men jag orkar inte dra åt knuten. Alltså, jag får ingen kraft i armarna när jag har do bakom ryggen. Så den knytningen föll på brist på muskelkraft... :oops: :( Ä jag ovanligt klen eller?
Användarens profilbild
Av millla
Hur knyter man höftkryss? Känguru? Finns det någon sida med beskrivningar?
Användarens profilbild
Av Elin G
millla skrev: Ä jag ovanligt klen eller?
Det tror jag inte, det är skitsvårt att knyta så där i yttersta ändarna med bra resultat.
Användarens profilbild
Av millla
Ingen annan som har någon tanke om detta?
Eller som kan tala om för mig hur man knyter höftkryss? :?: :?: :?:
Användarens profilbild
Av millla
Boadicea skrev:Höftkryss: Börja med mitten av sjalen på ena axeln, korsa sedan sjalen över den motsatta höften, och knyt på den andra höften. Stoppa i barnet.

Känguru knyter man väl som ryggsäck, fast på magen. (Har bara sett beskrivninger, inte provat själv.)

Hoppas du förstår mina dåliga beskrivningar? :wink:
Tack! Fattar inte riktigt men det klarnar kanske när jag får prova med barn i, imorgonbitti...

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?