Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Netta
Jag har precis fått hem min ringsjal, men något är fel.

Det känns som om han håller på att glida ur den. och att han inte sitter så tight mot mig som han borde. Försöker dra och dra men det blir inte bra.

Vad gör jag för fel?
Användarens profilbild
Av Keke
hmm svårt att veta. Sitter han tillräckligt högt upp med knäna? Rumpan ska ju vara längre ner än knäna.
Sedan ska den ju sitta ordentligt tight. glöm inte att dra åt i mitten på tyget oxå.

Ringsjalar är ofta lite meck med i början innan man "kommit på det" men sedan är det guld värt.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Då du bär som vanligt i ringsjalen så är det bra om du börjar med ringarna högt upp på axeln, så är det lättare att spänna ordentligt. Ofta kan man få spänna bara i yttertyget så att säga, alltså i över- eller nederkant.
Se även till så att han har mycket tyg under rumpan.
Användarens profilbild
Av diddeldi
gör du så att det blir en ordentlig "ficka" innan du sätter ner honom? dvs så att kanterna är betydligt kortare än mittdelen. gör man det så hamnar rumpan automatiskt längre ner än knäna. jag vet inte vilken instruktion du kikat på men du kan ju se om den här hjälper något: http://www.edenbaby.se/pages/ringsjal_uppratt.php
Användarens profilbild
Av Netta
Han kom nog för långt ner och så hade jag för lite tyg under rumpan. Får testa mer i morgon. Han är för sur för att testa mer i kväll.

Beskrivningen från Eden verkade bra.

Nya tag i morgon :D

Tack för tipsen
Användarens profilbild
Av Netta
Den japanska var också spännande. Det måste jag testa.

Jag håller nog på att bli beroende av det här :shock:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Netta skrev:

En bra början :tumsup: :wink: Snart sitter du där och funderar på om du verkligen inte kanske behöver en 7:e sjal och en 3:e sele :lol:
Av eamane
Netta skrev:Den japanska var också spännande. Det måste jag testa.

Beroende blir man lätt :) Jag hade oxå svårt med ringsjal i början och bar alltid japanskt till en början. Nu är det lite svårt men jag har kommit på hur jag ska göra för att bära japanskt på ryggen vilket fungerar skapligt :D
Användarens profilbild
Av Netta
Nu har jag snitsat till det och det funkar rätt bra att bära. Men det krävde ganska mycket meck. Jag tog hjälp av spegeln för att se om det såg vettigt ut och det gjorde det :)
Användarens profilbild
Av Ester
För mig fungerar det bäst när jag har ringarna ganska långt upp mot axeln när jag börjar - sen stoppar man i barnet (så som diddeldi säger med en ficka formad) - efter detdrar man tyget som ligger mot ryggen så att det är tajt mot ryggen innan man börjar dra i den hängande delen - Då hamnar inte ringarna allt för långt ner mot barnet.

Men som sagt - räkna med15-20 träningsgånger innan du börjar få in "rätta knycket"
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?