Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kusmi
När jag läser den här typen av trådar blir jag så sugen på att bli lite bättre på att pyssla själv.
Användarens profilbild
Av noranora
Fru Längtan skrev:När jag läser den här typen av trådar blir jag så sugen på att bli lite bättre på att pyssla själv.
Det är bara att sätta igång! :D Jag är inte så bra på att sy och pysslar efter devisen "hellre än bra". En del saker blir fina, andra inte. Men kul är det, och man lär sig efter hand.
Användarens profilbild
Av noranora
LisaMarie skrev:Jättefina! Jag blev alldeles förälskad i den blå PUL:en, var har du fått tag i den?
Den är från pinkgreen.se, liksom det randiga tyget på översta bilden.
Användarens profilbild
Av Kusmi
noranora skrev:
Fru Längtan skrev:När jag läser den här typen av trådar blir jag så sugen på att bli lite bättre på att pyssla själv.
Det är bara att sätta igång! :D Jag är inte så bra på att sy och pysslar efter devisen "hellre än bra". En del saker blir fina, andra inte. Men kul är det, och man lär sig efter hand.
Jag har en del projekt som bara ligger här hemma. De blir aldrig klara, kanske dags att ta tag i i dag!
Användarens profilbild
Av annikar
Men oj, så fina!

Nu blir jag jättesugen på att försöka sy några formsydda i pocketvariant :roll: Vilket mönster har du använt till den första blöjan?
Användarens profilbild
Av noranora
annikar skrev:Men oj, så fina!

Nu blir jag jättesugen på att försöka sy några formsydda i pocketvariant :roll: Vilket mönster har du använt till den första blöjan?
Jag skissade bara upp den på fri hand på en reklamtidning. Sen vek jag den dubbel längs en tänkt mittlinje när jag skulle klippa ut så att det blev en symmetrisk blöja :)
Användarens profilbild
Av annikar
noranora skrev:

Jag skissade bara upp den på fri hand på en reklamtidning. Sen vek jag den dubbel längs en tänkt mittlinje när jag skulle klippa ut så att det blev en symmetrisk blöja :)
aha! det lät ju enkelt :wink:
Användarens profilbild
Av noranora
annikar skrev:
noranora skrev:

:lol:
Användarens profilbild
Av annikar
noranora skrev:
annikar skrev:
noranora skrev:

Nu har beställt tyg också. Skyller på dig om det blir fult :wink: Testsydde i en gammal frottehandduk igår och det blev inte så tokigt :D

Vilken slags benresår använde du och hur sydde du fast den?
Användarens profilbild
Av noranora
annikar skrev:
noranora skrev:
annikar skrev:
noranora skrev:

Nu har beställt tyg också. Skyller på dig om det blir fult :wink: Testsydde i en gammal frottehandduk igår och det blev inte så tokigt :D

Vilken slags benresår använde du och hur sydde du fast den?
Jag har provat lite olika varianter, men tycker det är enklast med den där "vanliga" man kan köpa överallt. Eh, jag är inte så bra på syterminologi :oops: Det sätt jag tycker blir bäst i pockets är att sy fast i ena kanten och ... eh, såhär: http://svenska.yle.fi/sissi/bloggar.php?id=94 Hon förklarar bättre än jag. Sedan syr jag helst en extra söm utanpå, som på den ena blåa ovan. I den formsydda lilarandiga har jag istället sicksackat (minns inte om jag tog vanlig eller trestegs) från utsidan sen. Hoppas du förstår något av mitt svammel :D
Användarens profilbild
Av Molinia
Den randiga! :heart:
Användarens profilbild
Av annikar
Tack för länken! Jättebra sida ju :D
Användarens profilbild
Av aina
Å vad fina :love:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?