Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiaramoll
Jag hade egentligen bestämt mig för att korta ned min Inka och timbuktu och sy varsin matchande förvarings påse till dem.
Är det smart?
Börjar få en liten känsla av att det är aj, aj att klippa och sy om en sjal.

Båda är ca 4,7 m, timbuktun fick jag nyss hem. Inkan använde jag flitigt i våras och tyckte om den.
Fast nu över sommaren har jag haft min BBB morgaine, 4,1 m och det är en perfekt längd åt mig. Behöver kanske 2 dm till med tanke på vinter kläder och sånt.

Jag vill ju ha förvaringspåsar till sjalarna.

Ska jag klippa och sy om dem? Eller sälja och köpa rätt längd?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det är många som kapar sjalar, och gör antingen kortare sjalar, selar eller ringsjalar av dem. Nån vet jag har klippt till sneda ändar på nån sjal med raka ändar och jag har funderat på att klippa raka ända på en sjal med sneda :wink:
Så det är helt OK att klippa i dem, även fast jag kan tänka mig att det känns i själen första gången man gör det :lol: men det är ju faktiskt egentligen "bara" tyg.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Om du känner dig väldigt tveksam så kan du ju slänga ut en annons under "bytes" först innan du gör ngt, det kanske är nån som vill ha en längre sjal som vill byta med dig, men då för du ju förståss inga matchande påsar till.
Av Tiaramoll
mari_tres skrev:Om du känner dig väldigt tveksam så kan du ju slänga ut en annons under "bytes" först innan du gör ngt, det kanske är nån som vill ha en längre sjal som vill byta med dig, men då för du ju förståss inga matchande påsar till.
Sjalarna ligger ute på bytes redan.
Tack ändå!
Användarens profilbild
Av Molinia
Klart du ska klippa! En för lång sjal gör väl ingen glad?
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Värt att våga klippa, då får du ju fint matchande påse och vet vilken påse som innehåller vilken sjal.

Om du klipper och vill overlocka kanterna, vet du ju vart du kan vända dig :wink:
Av Tiaramoll
Juliusdotter skrev:Värt att våga klippa, då får du ju fint matchande påse och vet vilken påse som innehåller vilken sjal.

Om du klipper och vill overlocka kanterna, vet du ju vart du kan vända dig :wink:
Det är ju sant, förstås. :tumsup:
Av pulmones
du har väl köpt sjalen för din och bebans skull? då är det viktigt att ni trivs med den eller hur?

kapa på :D
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?