Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sarai
Det går ju visst att amma i vävd långsjal! Det var lätt som en plätt när jag väl kom på det!
(Jo, jag vet att det går att hissa ner barnet i grodställning, men då hamnar han i knävecken på mig ungefär, inte skönt alls.)

Tricket var att från omslutet kryss föra undan korsen, lyfta upp honom och sedan lägga ner honom i midjebältet som när man ammar i en ringsjal. Knyt inte upp förrän barnet ligger rätt! Hissa sedan ner barnet till tuttehöjd, korsa och knyt. Bred ut korset över rumpa och rygg. Det var riktigt bekvämt, fungerade till och med att gå runt så en lång stund när lilleman ville amma på lekplatsen och somnade.
Användarens profilbild
Av Asia
:hmm: bild kanske?
Användarens profilbild
Av Sarai
Asia skrev::hmm: bild kanske?
Ska försöka fota nästa gång han är hungrig när vi är på språng.
Användarens profilbild
Av Sarai
Bild

På begäran! (Ignorera frisyren.)

Kom på att det finns något liknande i tummy2tummy-videon. Hon knyter annorlunda, men resultatet blir det samma.
Av Lillblomma
Men alltså...

Nu var det ett tag sen jag testade, men när jag har provat så trycks ju Lovis mot mitt bröst, får tutte i hela fejset och kvävs! Typ...
Jag får inte till det....

Å den som inte vill läsa fortsättningen slutar här... :wink: Knäppa detaljer följer...

Jag har mina bröstvårtor "rakt fram" sas. fniss... Dessutom är brösten både rätt stora, och rätt mjuka. Utom på morgonen, då är de stora och stenhårda... (Smickrande det låter...)
Så om hon ska hamna på en bra höjd så måste jagknyta hårt, hon kan lixom inte "hänga under" bröstet, men då får hon istället bröstet tryckt mot hela ansiktet...
Vore det inte bättre för oss sjalare om man kunde flytta på bröstvårtorna och sätta fast dom på undersidan av brösten i stället?

Eller, är det bara jag som inte kan? Suck...
//A
Användarens profilbild
Av Sarai
Lillblomma skrev:Vore det inte bättre för oss sjalare om man kunde flytta på bröstvårtorna och sätta fast dom på undersidan av brösten i stället?

Eller, är det bara jag som inte kan? Suck...
//A
:D Förlåt, jag kan inte låta bli att skratta åt beskrivningen.

Men allvarligt talat, du är inte den första jag hör talas om som har det problemet. På mig så har tre års amning liksom flyttat ner hela behagen, så bröstvårtorna pekar, om inte neråt så i alla fall snett neråt.. Sedan tror jag att det underlättar om barnet ligger långt åt sidan så att huvudet viks bakåt och hakan tippar upp. Är det så jag gör? Jag vet ärligt talat inte, jag vet bara att jag ser till att barnet får tag först, och knyter sedan.
Av Lillblomma
:?
Sedan tror jag att det underlättar om barnet ligger långt åt sidan så att huvudet viks bakåt och hakan tippar upp. Är det så jag gör? Jag vet ärligt talat inte, jag vet bara att jag ser till att barnet får tag först, och knyter sedan.
Nu begriper jag inte alls... Ammar du med barnet upprätt? Eller liggande som trådstartaren? Äh, det hjälper nog inte i vilket fall, man måste nog bara hitta sitt sätt...
Jag har halv-lyckats en gång, men då fick jag stötta huvudet för jag kunde inte knyta så hårt som det skulle ha behövts...
Jag får fortsätta testa. Eller inse att jag får vänta ett par barn. Så mina bröstvårtor hinner flytta...

//A
Användarens profilbild
Av Sarai
Lillblomma skrev::?
Sedan tror jag att det underlättar om barnet ligger långt åt sidan så att huvudet viks bakåt och hakan tippar upp. Är det så jag gör? Jag vet ärligt talat inte, jag vet bara att jag ser till att barnet får tag först, och knyter sedan.
Nu begriper jag inte alls... Ammar du med barnet upprätt? Eller liggande som trådstartaren? Äh, det hjälper nog inte i vilket fall, man måste nog bara hitta sitt sätt...
Jag har halv-lyckats en gång, men då fick jag stötta huvudet för jag kunde inte knyta så hårt som det skulle ha behövts...
Jag får fortsätta testa. Eller inse att jag får vänta ett par barn. Så mina bröstvårtor hinner flytta...

//A
Det är jag som är TS. :) Ja, han ligger ner, med huvudet närmare mitten av min mage än min sida. Men jag brukar också gå omkring och stötta huvudet. Sjalen är mer för att ta tyngden av kroppen. Jag kan ju lägga till att det tog nog 3 månaders övning i ringsjal innan jag fick till det.
Av Lillblomma
Kolla!
Jag råkade hitta en film med amning i sjal. Om den är elastisk eller ej kan väl kvitta, men den gav i alla fall mig bra tips på hur det ska gå till. Tex så har jag alltid försökt knöla ner Lovis i en redan knuten sjal, dvs bara flyttat ena benet och försökt få ner henne i amningsläge. Plus att det nog är korsdelen över hennes huvud som ställt till det så att hon kvävs (typ) av mitt bröst... :oops:
Att inte bre ut den utan bara lägga den som ett stöd bakom huvudet ser ut att funka bättre.
nu har jag inte testat, kanske är hon för lång med sina 66 cm (minst), men nu har jag i alla fall en bra plan på hur det ska gå till...

//A
Å...
Här: http://www.youtube.com/watch?v=TLduLJFSJn4&NR=1
Användarens profilbild
Av Sarai
Den var riktigt bra! Fiffigt det där med löst i överkant och tajt i nederkant. Gav mig också flera tips. Tackar!
Av Jinxan
Sarai skrev:Den var riktigt bra! Fiffigt det där med löst i överkant och tajt i nederkant. Gav mig också flera tips. Tackar!
:iagree: Måste prova med Zach. :)
Av Lillblomma
Å, vad kul att en nybörjare som jag kan bidra med ett fynd!

Lycka till, jag ska teata i morgon...
//A
Av Jinxan
Lillblomma skrev:Å, vad kul att en nybörjare som jag kan bidra med ett fynd!

Lycka till, jag ska teata i morgon...
//A
Jag är också nybörjare, och just det där med att amma i sjalen har jag inte fått till ännu :D Men nu kanske..
Av Lillblomma
Yes!
Jag kan, jag kan, jag kan!!!
Fullständigt "hands free"!

//A

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?