Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sirisirius
Var kan man hitta det? :roll:

Jag har för mig att det var nån här som köpte det förra året eller förrförra kankse tom.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
På fabriksbutiken här i Östersund brukar ha 2:a sortering eller sånt de har för mycket av till salu. (fd. ullfrotté, nu tror jag de heter WoolPower)

Dock vet man aldrig vilken färg eller tjocklek... :roll:
Av Disa86
vad har man de till? :oops:
Användarens profilbild
Av sirisirius
CrazyMagpie skrev:På fabriksbutiken här i Östersund brukar ha 2:a sortering eller sånt de har för mycket av till salu. (fd. ullfrotté, nu tror jag de heter WoolPower)

vet du om dem har metervara eller bara kläder där? man kan kanske ringa och beställa.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
sirisirius skrev:
CrazyMagpie skrev:På fabriksbutiken här i Östersund brukar ha 2:a sortering eller sånt de har för mycket av till salu. (fd. ullfrotté, nu tror jag de heter WoolPower)

vet du om dem har metervara eller bara kläder där? man kan kanske ringa och beställa.
De brukar oftast ha någon metervara också, men som sagt, man vet aldrig vad! :lol:
Vet inte om man kan ringa och beställa, men det är ju bara att du testar! :-D

(sen så tror jag att jag har en bit svart, rätt tunn, här hemma också... Sydde en filt till lillebror, men sen blev det visst inget mer... :roll: )
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Disa86 skrev:vad har man de till? :oops:
Kläder mest skulle jag gissa på, iom att det är det som tyget är stickat till, men jag har även testat att sy en filt till lillebror innan han föddes, då i dubbelt tyg med frotté sidorna utåt, som blev jättemysig. Varm och go som en ullfilt, men går att tvätta i 60 grader och toktumla! ;-)
Användarens profilbild
Av sirisirius
CrazyMagpie skrev:
sirisirius skrev:

De brukar oftast ha någon metervara också, men som sagt, man vet aldrig vad! :lol:
Vet inte om man kan ringa och beställa, men det är ju bara att du testar! :-D

(sen så tror jag att jag har en bit svart, rätt tunn, här hemma också... Sydde en filt till lillebror, men sen blev det visst inget mer... :roll: )
vill du bli av med den biten så vet du vars jag finns. :lol:
Användarens profilbild
Av sirisirius
CrazyMagpie skrev:
Disa86 skrev:vad har man de till? :oops:
Kläder mest skulle jag gissa på, iom att det är det som tyget är stickat till, men jag har även testat att sy en filt till lillebror innan han föddes, då i dubbelt tyg med frotté sidorna utåt, som blev jättemysig. Varm och go som en ullfilt, men går att tvätta i 60 grader och toktumla! ;-)
ja, kläder. Värmer gott under vintern. Elliot älskar sina ullfrottekläder.
Av Disa86
fick du tag i någon på metervara? Jag blev lite sugen på att prova.. kanske kan passa till overall till Leah?
Användarens profilbild
Av sirisirius
Disa86 skrev:fick du tag i någon på metervara? Jag blev lite sugen på att prova.. kanske kan passa till overall till Leah?
köpte en bit av crazymagpie men den har inte kommit än.
Av Disa86
ok.. får man fråga vad du ska göra? :lol:
Användarens profilbild
Av sirisirius
Disa86 skrev:ok.. får man fråga vad du ska göra? :lol:
det beror på vad biten räcker till. :lol: byxor till E eller mössa och tossor till lilla C.
Av Disa86
aah.. jag jagar en overall att ha under bärjacka i vinter.. har ingen aning om vad jag ska ha.. gillar ullfleece overallen på minimundus men den blir kanske för varm.. så jag funderar på att sy en men jag velar fortfarande ang materialet.. ska sy bärskyddsdel till min vinterjacka och velar ang material till den med.. bääh jobbigt! Oj trådnappning!!
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Jag har köpt ullfrotte på fabriksutförsäljningen i Östersund. Löjligt billigt och helt underbart, jag har sytt underställ till båda barnen och har tyg så jag klarar mig några år till (vi bor ju inte direkt nära Östersund tyvärr)
Användarens profilbild
Av sirisirius
Disa86 skrev:aah.. jag jagar en overall att ha under bärjacka i vinter.. har ingen aning om vad jag ska ha.. gillar ullfleece overallen på minimundus men den blir kanske för varm.. så jag funderar på att sy en men jag velar fortfarande ang materialet.. ska sy bärskyddsdel till min vinterjacka och velar ang material till den med.. bääh jobbigt! Oj trådnappning!!
ullfrotte är nog toppen om du hittar. fleece är ju bra annars och nått vindtätt till bärskyddet.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?