Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LisaMarie
Naimiez startade en tråd om hur man lätt syr egna muddbyxor. http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... sc&start=0
Jag har aldrig sytt några byxor förut men bestämde mig för att prova. Jag utgick ifrån hennes beskrivning men gjorde om det litegrann, här är mitt resultat!

Bild Bild

Jag är ganska nöjd, men jag skulle gjort några saker annorlunda insåg jag under arbetets gång.

1. Jag skulle valt ett annat tyg.

2. Jag skulle varit mer noggrann när jag gjorde overlocksömmen runt hjärtat. Kniven på symaskinen råkade kapa av lite, och sedan var jag inte tillräckligt observant så hjärtat blev inte liksidigt.

3. Jag skulle gjort mudden lite bredare (högre.)

4. Jag skulle sett till att ha haft resår hemma så jag inte hade behövt göra någon speciallösning för att kunna få dit den i efterhand.

5. Jag skulle ha kollat av att benvidden vid fötterna var tillräckligt vida för att inte behöva dras med våld över symaskinen. Det var preciiiiiis att det gick att få den så att jag kunde sy fållen där, men det var så tajt att jag fick mata runt tyget för hand. Resultatet blev olika långa stygn beroende på hur jag matade, och sedan gick tråden av för att det blev lite för jobbigt för maskinen. Lite synd att det inte blev riktigt bra sömmar där eftersom jag valde svart tråd för att tuffa till det, den svarta tråden gjorde ju att felen syns ännu mer...

Nåväl, ett par vardagsbyxor blev det i alla fall!
Användarens profilbild
Av Plinga
Dom blev ju jätte fina!!
Användarens profilbild
Av Asereht
Ser ju jättefina ut! :D

Jag borde också sy lite brallor till mina sparrisar, enda sättet att få riktigt bra passform. Men att sy är ett sånt projekt och et är för få timmar på mina dygn numer. Får man säga att man önskar man vore föräldraledig igen så man hade tid med sina hobbys? :oops: Nu finns ju bara tid för att jobba, hämta, utfodra, lägga och lägga sig själv. Jag får kolla in alla kreativa sjalbarnares skapelser istället och hålla mig till stickning framför tv.n. ;)
Användarens profilbild
Av binaem
jättefina!
Användarens profilbild
Av Kristina
Snygga! Och vid fötterna kan du ju sy fållen från insidan, då behöver du inte trä benet runt friarmen på maskinen. Då kan du sy hur smala du vill. :)
Användarens profilbild
Av bani
Min hjältinna och modiga testarinna! Jag ska också nån dag. :D
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Tack, vad snälla ni är! :rodna: Jag var faktiskt lite fundersam på om jag skulle våga lägga upp några bilder här bland alla andras fina alster...
Kristina skrev:Snygga! Och vid fötterna kan du ju sy fållen från insidan, då behöver du inte trä benet runt friarmen på maskinen. Då kan du sy hur smala du vill. :)
:duh: Men snälla någon! Så har jag ju gjort när jag sytt andra saker, varför var jag så inställd på att de här fållarna minsann skulle sys på krångligaste sättet?
bani skrev:Min hjältinna och modiga testarinna! Jag ska också nån dag. :D
:D Ja gör det! Jag lovar dig, kunde jag så kan du, definitivt!
Användarens profilbild
Av Fryle
Fina byxor!

Och varje gång man provar något nytt, får man ju idéer till förbättringar.
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Tack!

Jo, jag hade ju en hel lista med saker som jag borde gjort annorlunda, förhoppningsvis kommer jag ihåg dem till nästa projekt! :lol:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?