Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aina
wow.. 33 stycken som vill vara med (om jag räknat rätt).

Och imorgon är det 1 september och på tisdag 2 september och då får i våra byteskompisar och den 3 september är jag ledig från jobbet och ska och handla garn! :eld: längtar....
Användarens profilbild
Av Maddemoa
aina skrev:wow.. 33 stycken som vill vara med (om jag räknat rätt).

Och imorgon är det 1 september och på tisdag 2 september och då får i våra byteskompisar och den 3 september är jag ledig från jobbet och ska och handla garn! :eld: längtar....
Häftigt!
Ska också till garnaffären på onsdag :eld: Misstänker starkt att det blir mer än mössgarn som kommer att inhandlas :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Fy vad feg jag är! Jag läser alla bytestrådar och tänker "åh, så kul det vore att vara med", men så tycker jag att alla gör så fina grejer, klarar jag verkligen av att göra något lika fint?, och så vågar jag inte anmäla mig... :hide:
Användarens profilbild
Av zmurfan
LisaMarie skrev:Fy vad feg jag är! Jag läser alla bytestrådar och tänker "åh, så kul det vore att vara med", men så tycker jag att alla gör så fina grejer, klarar jag verkligen av att göra något lika fint?, och så vågar jag inte anmäla mig... :hide:
Jag tycker du ska joina på ändå! Alla vet ju att det är hemmagjorda saker så det behöver ju inte vara superfint.
Skicka mig ett pm med din adress så får du vara med du med. Jag har inte gjort listan ännu.
Av Kleopatrina
LisaMarie skrev:Fy vad feg jag är! Jag läser alla bytestrådar och tänker "åh, så kul det vore att vara med", men så tycker jag att alla gör så fina grejer, klarar jag verkligen av att göra något lika fint?, och så vågar jag inte anmäla mig... :hide:
precis så tänker jag också... men jag har varit så sugen att vara med så länge att jag tänkte nu måste jag testa. Iaf en gång :D
Hoppas bara att vem jag nu får som mottagare är förstående... :D för i mitt fall kan den blivande huvudbonaden se ut hur som helst. Haha! Jag är inte precis en hantverkare, snarare en som beundrar hantverket och önskar att så vill jag också kunna göra.
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Kleopatrina skrev:
precis så tänker jag också... men jag har varit så sugen att vara med så länge att jag tänkte nu måste jag testa. Iaf en gång :D
Hoppas bara att vem jag nu får som mottagare är förstående... :D för i mitt fall kan den blivande huvudbonaden se ut hur som helst. Haha! Jag är inte precis en hantverkare, snarare en som beundrar hantverket och önskar att så vill jag också kunna göra.
Ja, precis så hoppas jag också, att mottagaren är förstående... :D
Användarens profilbild
Av LisaMarie
zmurfan skrev:
Jag tycker du ska joina på ändå! Alla vet ju att det är hemmagjorda saker så det behöver ju inte vara superfint.
Skicka mig ett pm med din adress så får du vara med du med. Jag har inte gjort listan ännu.
Så skönt att bli övertalad av andra, då känns det mer rätt att vara med fast jag är nervös över vad mottagaren ska tycka sedan. :roll:

PM:ar!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Finns det vara fler som vill vara med?

Jag tänkte börja pyssla med byteslistan ganska snart eftersom mina barn har smitit hem till farmor och farfar nu och jag är ensam hemma.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Nu har alla adresser gått ut!
I de flesta pm står även storlekar/färger/material som folk skrivit i tråden.
Är det någon som saknar någon information och vill ha hjälp med att få reda på det så går det bra att pm'a mig så kan jag skicka frågan vidare.

Vilka har skickat/fått
4ungar
aina
Annamamman
annelie
Annika E
Asereth
binaem
corona
Emmiez
exiteme
Fryle
glis
HH
Häjk
kleopatrina
knyttet & K
kvarnvik
LisaMarie
lotti
Maddemoa
Maerion
Marion
mimme
noranora
pejgan
smedsboemma
smultronbarn
sofiutane
solängel
stream
suskiv
zandrama
zingo
zmurfan
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag kan även tala om att jag har kvar kommande byteslistor så jag kan ta på mig att fixa kommande byten med.
Av corona
corona skrev:Min stl: 58
Sonens stl: 50
Spelar ingen roll vem av oss som får en mössa, blir glad för vilket som :D

Min vinterjacka är svart/grå/röd.
Jag gillar mössor som inte är så uppseendeväckande; inga stora mössor med 49 tofsar eller i neonfärger alltså...
Rött är fint och gärna någon lite färgklick, men inte mer "extremt" än så :roll:

Sonen har ofta "jordnära färger"; svart, brunt, blått, grått, grönt...
Mössan bör tåla tvätt :wink:
Hans vinteroveraller är marinblå.
Lägger till: gärna naturmatarial, men eftersom jag lade till det lite sent är det ok med annat mtrl också :D
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har 55 i huvudomfång, gillar lite annorlunda mössor, tokroliga sådär. :wink: Men har givetvis även användning för "normala" mössor. När det gäller färger så har jag ingen vintejacka ännu, men man kan tänka sig att den blir grå eller svart, eller möjligtvis brun. färgen på mössan kan alltså i stort sett vara vilken färg som helst, men gult är en färg som inte passar mig. Jag är visst en typisk vinter har jag fått höra, om nu någon har nytta av att veta det :wink:
Användarens profilbild
Av HH
Har en fråga som jag knappt vågar fråga, men jag gör det ändå å så får jag leva sedan i skammen :D Funderar lite vad som innefattar naturmaterial, vilka tyger, garner är att föredra för de som vill ha naturmaterial? Ull, bomull, mohair, begagnade tyger som kanske är bomull eller nå annat eller......ja kanske, vad tror ni nån som kan hjälpa en stackars förvirrad själ?
Användarens profilbild
Av binaem
HH skrev:Har en fråga som jag knappt vågar fråga, men jag gör det ändå å så får jag leva sedan i skammen :D Funderar lite vad som innefattar naturmaterial, vilka tyger, garner är att föredra för de som vill ha naturmaterial? Ull, bomull, mohair, begagnade tyger som kanske är bomull eller nå annat eller......ja kanske, vad tror ni nån som kan hjälpa en stackars förvirrad själ?
Jag tror att det de inte vill ha är t.ex. akrylgarn.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
corona skrev: Lägger till: gärna naturmatarial, men eftersom jag lade till det lite sent är det ok med annat mtrl också :D
:iagree: Jag glömde lägga till det jag också!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 33
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?