Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av petraokalle
Jag har precis sytt en mei tai (enligt Knyttet & K:s beskrivning) som ett komplement till min långsjal. Sonen är ännu för liten tycker jag att ha benen utanför, jag har provat men det känns som om han går ner i spagat. Han är inte sen att hålla med och protesterar vilt... Men när jag provar att ha hans ben innanför sittdelen så ställer han sig automatiskt upp och det blir omöjligt att knyta... Hur gör man? Vill så gärna kunna använda den! Eller ska man sy en till med smalare sittdel? Min är 40 cm bred över hela...
Av Ponyo
Du kan inte testa att knöggla ihop tyget på sittdelen?
Användarens profilbild
Av petraokalle
Hur menar du då? Är det inte meningen att barnet ska sitta med benen "ihopvikta" innanför tyget? Eller ska man helt enkelt vänta några månader så att han får växa i den?
Användarens profilbild
Av petraokalle
Hur menar du då? Är det inte meningen att barnet ska sitta med benen "ihopvikta" innanför tyget? Eller ska man helt enkelt vänta några månader så att han får växa i den?
Användarens profilbild
Av Myrten
Jag tror att Bubbi menar att man kan skrynkla/knöla ihop tyget på sidorna av sittdelen så att barnet kan ha benen hängandes utanför. Alltså så att det inte blir spagat utan att sittdelen går från knäveck till knäveck. Jag har samma problem som du och Lova accepterar ingen variant alls, så jag får vänta tills hennes ben blivit längre och hon får åka långsjal på min mage istället.
Användarens profilbild
Av petraokalle
Hej och tack för svar! Jag ska prova, eller vänta ut att lillgubben växer till sig! SKön att höra att andra har samma svårighet :)
Användarens profilbild
Av frida
Jag drog en rem runt sittyget längst ner när A var pytte, typ skidrem. Ett band eller snöre borde också funka.
Om midjebandet inte är för tjockt kan du vika två veck och sy två tvära sömmar så att sittdelen liksom blir påsigare och smalare (tänk bälgficka) Sen när han växt är det bara att sprätta.
Om MTn känns för hög viker du sittdelen runt midjebandet ett varv eller halvt. (fast det hade du kanske redan kommit på själv)
MT är mysigt :D
Användarens profilbild
Av petraokalle
SMART! Ska genast prova! Tack för all hjälp - Sjalbarn rules!!
Användarens profilbild
Av Myrten
petraokalle skrev:Sjalbarn rules!!
:rock:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?