[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 1538774
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Vart hittar jag velour? + lite andra frågor - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tumbler
Velour är inte det lättaste att sy i när man är nybörjare. Elastiska tyger är svårare än styva tyger och luven gör det svårare. Men det betyder ju inte att du inte kan! :D
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
En sak att tänka på när man syr i velour är att man vänder "luggen" åt rätt håll. Stryker man med handen uppifrån och ner så ska det vara "strävt" och stryker man nerifrån och upp lent. Luggen på tyget ska alltså peka uppåt.
Användarens profilbild
Av glis
Delfinen_78 skrev:En sak att tänka på när man syr i velour är att man vänder "luggen" åt rätt håll. Stryker man med handen uppifrån och ner så ska det vara "strävt" och stryker man nerifrån och upp lent. Luggen på tyget ska alltså peka uppåt.
Eller i alla fall åt samma hålll :lol: Så inte byxbenen får olika färg!
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
glis skrev:
Delfinen_78 skrev:En sak att tänka på när man syr i velour är att man vänder "luggen" åt rätt håll. Stryker man med handen uppifrån och ner så ska det vara "strävt" och stryker man nerifrån och upp lent. Luggen på tyget ska alltså peka uppåt.
Eller i alla fall åt samma hålll :lol: Så inte byxbenen får olika färg!
:lol: Ja det kan ju se lite proffsigare ut om de har samma nyans och lyster :wink:
:this: Men är man petig så ska man se till att det blir åt rätt håll (luggen uppåt)
Det är bland det värsta jag vet när man får syn på velourplagg i affärerna som är tillklippta på fel ledd *ryser* :roll:
Användarens profilbild
Av glis
[quote="Delfinen_78
:lol: Ja det kan ju se lite proffsigare ut om de har samma nyans och lyster :wink:
:this: Men är man petig så ska man se till att det blir åt rätt håll (luggen uppåt)
Det är bland det värsta jag vet när man får syn på velourplagg i affärerna som är tillklippta på fel ledd *ryser* :roll: [/quote]

Ja, det är ju lite bortkastat att vända luggen neråt, då förlorar man ju all den fina lystern.

Jag köper velour hos Andersson och Hjalmarsson i Ulricehamn så jag vet inte var man köper om man inte kan åka dit. De gör Kalikå-velouren, jag gillar den skarpt.
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Det finns inte så mycket tyghandel i Karlstad med bra priser på trikåtyger.

Tygfabriken på lamberget har i stort sett inget sånt (men mycket annat). Jättebilligt och kvalité därefter. 8)

Ohlssons tyger i stan har trikåtyger men jag tycker de är lite dyra :oops:
Ibland finns det dock en del stuvar och tyg till nedsatt pris.

Sen har vi Tyghandlarn på Wåxnäs, men jag har inte bestämt mej än vad jag tycker om den butiken, mycket fint men jag anar att priset inte är så bra som man skulle tycka passade en avsides affär. Tror Itis hittade ett flanelltyg för typ 20kr/m billigare på Ohlssons än hos Tyghandlarn.
Tyghandlarn har även endel värdelös muddväv som inte går tillbaka när det sträckts, det finns kvar efter förra ägaren tror jag och det har iofs lååågt pris.
Av eamane
Poffan skrev:
Skogskajsa skrev:Det finns inte så mycket tyghandel i Karlstad med bra priser på trikåtyger.

Tygfabriken på lamberget har i stort sett inget sånt (men mycket annat). Jättebilligt och kvalité därefter. 8)

Sen har vi Tyghandlarn på Wåxnäs, men jag har inte bestämt mej än vad jag tycker om den butiken, mycket fint men jag anar att priset inte är så bra som man skulle tycka passade en avsides affär. Tror Itis hittade ett flanelltyg för typ 20kr/m billigare på Ohlssons än hos Tyghandlarn.
Tyghandlarn har även endel värdelös muddväv som inte går tillbaka när det sträckts, det finns kvar efter förra ägaren tror jag och det har iofs lååågt pris.
Tygfabriken har jag vart en sväng och kollat på och som du säger så finns de inget där.
Ohlssons tyger kanske jag får ta mig en sväng till och kolla eller är de bättre att beställa någonstans på nätet?
Tyghandlarn är de den brevid babyproffsen? Den affären gillar jag inte så mycke, får smått panik av alla saker överallt.
Ohlssons finns tyvärr inte på nätet :(
Tyghandlarn ligger typ på "baksidan" av Våxnäs. Jag har handlat där ett par ggr och de är alltid trevliga, betydligt trevligare än dem ute på Tygfabriken. Karta: http://kartor.eniro.se/query?what=map&m ... a=karlstad
Har inte haft några problem med de tyger jag köpt där heller och även muddväven jag köpt där har hållit bra.
Senast redigerad av eamane den tis sep 02, 2008 19:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Poffan skrev:
Skogskajsa skrev:Det finns inte så mycket tyghandel i Karlstad med bra priser på trikåtyger.

Tygfabriken har jag vart en sväng och kollat på och som du säger så finns de inget där.
Ohlssons tyger kanske jag får ta mig en sväng till och kolla eller är de bättre att beställa någonstans på nätet?
Tyghandlarn är de den brevid babyproffsen? Den affären gillar jag inte så mycke, får smått panik av alla saker överallt.
Tyghandlarn ligger lite avsides på Wåxnäs, Enirokarta.
Babyproffsen ligger på Ilanda så du menar nog lagerförsäljningsbutiken där brevid. Dom tror jag inte har nå vidare med trikåer.
Av eamane
:lol: Hehe så det kan bli :wink:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
eamane skrev::lol: Hehe så det kan bli :wink:
Haha exakt samma tid tillochmed! :rock:

Tycker också hon varit jättetrevlig men hon gillar INTE när man kommer in med barn som inte sitter blick stilla hela tiden man är där. Hon började vakta på Nemi direkt vi kom dit och Nemi blev helt uppskruvad av att bli "jagad" och gick nästan bärsärk. Åk dit med barn som sover, sitter fast i sele, sjal eller vagn om barnet inte har förmågan att stå still och vänta :P
Av eamane
Skogskajsa skrev:
eamane skrev::lol: Hehe så det kan bli :wink:
Haha exakt samma tid tillochmed! :rock:

Tycker också hon varit jättetrevlig men hon gillar INTE när man kommer in med barn som inte sitter blick stilla hela tiden man är där. Hon började vakta på Nemi direkt vi kom dit och Nemi blev helt uppskruvad av att bli "jagad" och gick nästan bärsärk. Åk dit med barn som sover, sitter fast i sele, sjal eller vagn om barnet inte har förmågan att stå still och vänta :P
Ah oki :) Frida satt på sambons rygg ena gången och en annan gång var jag inne ensam så hittills har jag inte blivit drabbad :)
Användarens profilbild
Av Edith
Åh så typiskt att jag hittade den här tråden först NU. :roll:

Har ju redan klippt och snart sytt klart fyra par muddisar med luggen åt olika håll. När jag kom på att den ens var vänd åt något håll så klippte jag såklart med luggen vänd nedåt. :lol:

Ja, ja... de ska väl duga till dagis. ;)
Användarens profilbild
Av lingonben
Poffan skrev:
Edith skrev:Åh så typiskt att jag hittade den här tråden först NU. :roll:

Har ju redan klippt och snart sytt klart fyra par muddisar med luggen åt olika håll. När jag kom på att den ens var vänd åt något håll så klippte jag såklart med luggen vänd nedåt. :lol:

Ja, ja... de ska väl duga till dagis. ;)
Åh va typiskt :? Jag tror att dom blir fina ändå. :D
Lite OT kanske men om det är någon tröst så har Me&Is kläder luggen åt "fel" håll! :roll: Så då blir ju dina byxor trendiga! 8)
Användarens profilbild
Av lingonben
Ursäkta... dubbelt... :oops:
Användarens profilbild
Av SoFaD
petar in ett litet tips ifall du inte hittar bra muddväv!

ta håliga strumpor och klipp av vid lagom längd i vristen, vips har du muddar till barnens byxor :-D funkar kanon tycker jag!

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?