[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 1537309
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Indio eller Wellen? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sacha42
Indiorna blir mjukare än wellen tycker jag :roll:
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag tycker de är olika, de bomullsindio jag haft har inte blivit så gosiga tycker jag. ullindio är mycket mjuk och hampa tar sin tid men mjuk är den.

wellen har en annan uppbyggnad och jag tycker att de den första tiden känns som en sträv gardin och det är inte positivt. Men om man har tålamodet och går in dem så finns det inget som slår en riktigt ingången wellen i gosighet. Går man in på detaljerna där så tycker jag personligen att sidenwellen är lite för glatt och inte lika skön att bära i. Den är dock väldigt mjuk och lite tyvärr sonens favorit så jag bär mycket i den.

Lite är nog frågan vad du gillar för egenskaper hos en sjal. Jag tycker att en bomullswellen är skön att knyta för sjalen liksom låser sig fast och knytningen sitter där man gjorde den. fibrerna i tyget glider inte lika mycket mycket. bomullswellen är fortfarande en sträv sjal när den blivit välanvänd men den blir otroligt mjuk. Detta är inte egenskaper som krockar. Strävheten sitter att den får tyget att sitta där det är.

Om sonen bedömer mjukheten i vad han tycker är skönast så är favoriterna för honom sidenwellen och ullindion. De avlastar inte lika bra som de andra då de liksom sackar lite när man har gått en stund. Tror att han gillar den mjukheten som de har.

Varför jag skriver om vad sjalen är gjord är för att jag uppfattar ullindion som miltals ifrån bomullsindion och även hampa har andra egenskaper än bomullsdito.

Med wellen så har jag två som jag själv inte använt så mycket och de är äldre än de andra de är inte lika härliga som de nya dito. Men annars så tycker jag att bomullswellen är ganska lika överlag men siden wellen jag har är väldigt olik de övriga. Därav tycker jag inte att man kan jämföra wellen rakt av mot indio för att de mellan sig i matrialblandningarna skiljer så mycket. Har ingen lin eller kashmir indio så de vet jag inte hur de är.
Användarens profilbild
Av Bollen
Jag har haft en helt ny Wellen Sequoia och en välanvänd Wellen Aqua.
Aquan köpte jag begagnad så jag vet inte hur välanvänd den var, men det är en otrolig skillnad!

Min nyköpta Sequoia tvättade jag och flätade ett antal ggr, men jag tyckte inte att den blev så mycket mjukare för det. Den kändes stel och väldigt sträv och knytningen satt exakt där man gjort den, rörde sig inte en millimeter. Jag upplevde den som rätt hård och funderade på om jag skulle orka bära in den... Den bytte jag ändå bort eftersom den var för kort för att vara riktigt bekväm att knyta med.

Sen gjorde jag ett nytt försök med den begagnade Aquan. Det var som en heelt annan sjal! Den är så otroligt mjuk och glider mycket lättare och är mycket smidigare när man knyter, men sitter ändå stadigt när knytningen väl är gjord. Den är verkligen helt underbar och supergosig och jag skulle verkligen vilja veta hur mycket den är använd för att bli sådan. För det måste vara en otrolig kvalité på Wellen - i skicket känns den inte alls sliten, supervacker och klar i färgerna och inte luddig, noppig eller med några öglor.

Frågan är bara hur lång tid det tar innan de gosar in sig...
Användarens profilbild
Av Myrten
Bollen skrev:Frågan är bara hur lång tid det tar innan de gosar in sig...
Ja, vad säger du thanisa, du som har koll! När blir min Aqua så där supergosig som de tydligen kan bli?
Användarens profilbild
Av MilanE
Håller med Bollen! Jag har också en ny Sequoia och en begagnad Granat och det är milsvid skillnad, speciellt från början - Granaten var fantastiskt gosig och mjuk men Seq...mycket mer sträv. Nu har jag använt dem båda ganska mkt och Seq.. har blivit mkt mysigare, det måste jag säga, men Granaten är ändå snäppet gosigare! Jag håller ut för jag förstår att Seq kommer dit också :D
Användarens profilbild
Av sacha42
Myrten skrev:
Bollen skrev:Frågan är bara hur lång tid det tar innan de gosar in sig...
Ja, vad säger du thanisa, du som har koll! När blir min Aqua så där supergosig som de tydligen kan bli?
Jag tycker att man får använda welen mkt flitigt om de ska bli gossiga. Mina wellen har jag aldrig lyckats få så gossiga som den begangnade pearlmuttern som jag köpte som min första indio.Den var nästan som en trikåsjal, jag kunde ta ut och sätta in Alva utan att förstöra knytningen :heart: . En indio gossar man till lättare tycker jag. wellen blir inte lika strechig då den är ingossad som en indio blir heller.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?