Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Än så länge är vi 27 personer med i mössbytet.

Är det någon som fortfarande känner att de vill vara med så skicka er adress i ett pm till mig. När jag fått ert pm så uppdaterar jag listan i TS.
Av Emmiez
en liten fråga, ni som säger naturmaterial räknar ni ull då? kan ju vara bra att veta.

jag själv tycker ull är helt okej, men vet inte om man räknar det som naturmaterial, vill ju inte riskera att använda ull till någon som inte vill ha det :)
Av corona
Emmiez skrev:
corona skrev:
mimme skrev:
Jag kan absolut inte sticka, så jag får försöka knåpa ihop nåt på nåt annat vis... :roll:
Ja, alla sorters "hemmagjort" är väl tillåtet?
Papier Macher, smide, keramik, trolldeg, gips...??

:wink:
bara den går att använda ute så tycker jag det är okej, annars känns den ju inte så bra, men man kan ju sy en om man inte vill sticka, men att göra en i papper tex känns väl inte så bra :roll:
Okej

Inte papier macher eller gips :notes:

:wink:
Användarens profilbild
Av zandrama
Emmiez skrev:en liten fråga, ni som säger naturmaterial räknar ni ull då? kan ju vara bra att veta.

jag själv tycker ull är helt okej, men vet inte om man räknar det som naturmaterial, vill ju inte riskera att använda ull till någon som inte vill ha det :)
Ull om något är väl naturmaterial?! Det kommer ju från får (eller kamel eller möjligtvis nåt annat djur om man använder specialull). Syntetmaterial kommer inte från natturen, vilket naturmaterial gör (ull, lin, bomull, siden etc).
Användarens profilbild
Av binaem
Nu har jag mätte mig själv och jag är ca 56 cm runt om.
Gillar färg! Favisfärg grönt och rosa.
Har en brunkappa, en grön, en hundbensmönstrad och en svart .... (ja jag gillar kappor)
Av Emmiez
zandrama skrev:
Emmiez skrev:en liten fråga, ni som säger naturmaterial räknar ni ull då? kan ju vara bra att veta.

Ull om något är väl naturmaterial?! Det kommer ju från får (eller kamel eller möjligtvis nåt annat djur om man använder specialull). Syntetmaterial kommer inte från natturen, vilket naturmaterial gör (ull, lin, bomull, siden etc).
ja, fast jag tänkte att ull inte är från växter utan djur så vissa kanske inte vill ha? det var så jag tänkte :) kollar för säkerhets skull :)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Putt putt.
Användarens profilbild
Av lotti
Nu har jag funderat länge och väl på det här bytet och vill vara med i alla fall!! Jag skulle tycka det vore helkul att göra en mössa men...jag använder aldrig det själv!! Har så stort huvud (59) att jag aldrig hittar mössor som sitter bra och bekvämt :(

Får göra ett nytt mössförsök nu i höst kanske.... :wink:
Har mest beiga och svarta ytterkläder så en mössa i färg hade inte varit dumt...gillar rött, lila och vårgrönt bäst
Av Kleopatrina
Nu har jag precis skickat pm till zmurfan.

Jag vill oxå vara med och leka :) har kikat i dessa bytes-trådar sen jag joinade sjalbarn tror jag, men har inte vågat vara med...
är väldigt självkritisk och inte riktigt en pysslare, men man måste juh börja ngnstans, eller hur?

Min storlek är 58cm, jag gillar jordiga färger och pösiga luvor.
Min sons storlek är 42cm (han är 6mån+), vill inte har ljusa eller skrikiga färger till honom.

Helst vill jag ha en mössa till mig själv, men älskar att få post oavsett!
Användarens profilbild
Av Suskiv

Ja ull är självklart naturmaterial.
Användarens profilbild
Av 4ungar
snart dax :eld:
Användarens profilbild
Av Annika E
Jag tog mod till mig och hoppade med jag också! Det lät så skoj!

Hattmått 60 cm. Gillar pösiga mössor, gärna beanie- eller baskermodell. Favoritfärger: Petrolblå, mörklila, grå, svart och murriga varianter av röd och orange. Är rätt så varm av mig så gärna en mössa som inte är jättevarm/tjock.
Senast redigerad av Annika E den sön aug 31, 2008 18:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av solängel
Nu har Zmurfan fått pm från mig med. Lite sent, hoppas det går bra ändå.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag kom att jag skulle säga att jag helst också undviker rena akrylmössor. Är det däremot typ 60% ull, 40% akryl (nylon eller annat synetiskt) så är det okej.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag vill också vara med!
Även jag har tjuvkikat i dessa trådar och varit sugen flera gånger. Jag har sytt, virkat, stickat, vävt m.m. så länge jag kan minnas, men just nu har jag kommit in i en tråkig period när det aldrig blir av. Ett bytesprojekt kan nog få igång mig!

Mitt huvud mäter 57 cm. Jag gillar särskilt jordiga färger, tex rostrött, terracotta, grågrön, grå, men även en del starkare färger.
Det enda jag absolut inte gillar är pastell (rosa, ljusgrön, ljusblå, ljusgul).
Modell spelar ingen roll eftersom det är spännande med en överraskning!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 33

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?