Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Myrten
Jag börjar så smått övergå till vävd sjal från vår Sino och känner nu att jag kommer att sakna den mjuka härliga trikån. Vilken sjal liknar Sinon mest i mjukhet och följsamhet? Jag har en Hoppe, en Didy Wellen och en Gås sedan tidigare. Är den kanske en Easy eller en Bebina jag behöver? (Är det skillnad på stjärntecken och andra Bebinas?)
Användarens profilbild
Av Nova
Myrten skrev:Jag börjar så smått övergå till vävd sjal från vår Sino och känner nu att jag kommer att sakna den mjuka härliga trikån. Vilken sjal liknar Sinon mest i mjukhet och följsamhet? Jag har en Hoppe, en Didy Wellen och en Gås sedan tidigare. Är den kanske en Easy eller en Bebina jag behöver? (Är det skillnad på stjärntecken och andra Bebinas?)
Bebina stjärntecken är den allra mjukaste sjal jag någonsin känt. :heart:
Har haft en enfärgad röd Easy, den var också supermjuk, men alla Easy är inte sådana. Mjuka, men inte suuuupermjuka.

Tror inte alla Bebinas är likadana utan det är nog stjärnteckensjalarna som är gosigast.
Rekommenderas å det varmaste! :D
Användarens profilbild
Av hcvc
Har funderat på samma sak, eftersom jag hade en Sino som första sjal. Har kommit fram till att av dem jag har provat eller känt på (Wellen, Stork, Easy, randig Didy, gamla sortens Hoppe, Indio, Zara) är Zaran närmast. Den är stretchigast, tunnast, smalast, har långa avsmalnande ändar och blir mycket snabbt mjuk och len. Den når inte upp till Storkens i mitt tycke överlägsna avlastning, men de kompletterar varandra bra med sina olika egenskaper. Ja, så tycker jag...
Av Lenaskeå
Jag håller med om att Bebins stjärntecken är den absolut mjukaste!
Användarens profilbild
Av smedsboemma
hcvc skrev:Har funderat på samma sak, eftersom jag hade en Sino som första sjal. Har kommit fram till att av dem jag har provat eller känt på (Wellen, Stork, Easy, randig Didy, gamla sortens Hoppe, Indio, Zara) är Zaran närmast. Den är stretchigast, tunnast, smalast, har långa avsmalnande ändar och blir mycket snabbt mjuk och len. Den når inte upp till Storkens i mitt tycke överlägsna avlastning, men de kompletterar varandra bra med sina olika egenskaper. Ja, så tycker jag...
:iagree:
Förutom att jag inte har provat storken. Zaran är suveränt mjuk och go men avlastar ändå bra. Jag jämför med wellen, tunna hoppe och skrynklig gås.

Även jag hade en sino som första sjal och jag älskade den.
Användarens profilbild
Av Myrten
Nu ska vi se här, Zara, vilken sjal är det? Jag trodde att jag börjat få koll på alla namn, men Zara, Zara, det trillar inte ner någon polett. Vart kan man köpa dem? Vad är det för skillnad på dem och Bebina stjärntecken?
Användarens profilbild
Av hcvc
Har som sagt inte provat Bebina, men både Zara och Bebina stjärntecken är jaquardvävda. Säger egentligen inte så mycket, för det är ju Wellen också, men jag tycker Zara och Wellen är ljusår ifrån varann. Och jag gillade ju INTE Wellen men :heart: min Zara, medan Smedsboemma gilllar båda. Det är det ju det där med smaken och baken. Kanske någon som provat båda och kan ge ett utlåtade?

Zara finns på:
http://www.ellevill.mystore.no/
Jag köpte därifrån - snabb leverans. Ser nu att de har nya färger på gång. Spännande, även om det kanske är bättre att inte se... :roll:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Myrten skrev:Nu ska vi se här, Zara, vilken sjal är det? Jag trodde att jag börjat få koll på alla namn, men Zara, Zara, det trillar inte ner någon polett. Vart kan man köpa dem? Vad är det för skillnad på dem och Bebina stjärntecken?
Tar mig friheten att svara på frågan 8)
Ellevill Zara är en smidig och lättknuten jaquardvävd kvalitetsbärsjal i läckra färger och snygga mönster. Finns här i Sverige hos MammaBarn www.mammabarn.se
Mer info om Ellevill Zara finns här: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... p?t=105301
Och lite omdömen från de som testat: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=97798
Precis som hcvc skriver så är det nya färger på gång i höst/vinter, så håll utkik! :wink:
Användarens profilbild
Av Myrten
Det kankse är dags att sälja min Wellen Forest vidare då...
Användarens profilbild
Av hcvc
Myrten skrev:Det kankse är dags att sälja min Wellen Forest vidare då...
Är du inte heller ett Wellen-fan? Vore ju kul att hitta någon mer som inte verkar vara helfrälst på denna (ack så vackra...) sjal.
Användarens profilbild
Av Myrten
hcvc skrev:
Är du inte heller ett Wellen-fan? Vore ju kul att hitta någon mer som inte verkar vara helfrälst på denna (ack så vackra...) sjal.
Njae... jag har ju inte provat så många vävda sjalar ännu, men jag har en känsla av att det finns en annan "number one" för mig. Och min Forest är supervacker som du säger! Tyvärr. :cry:
Användarens profilbild
Av hcvc
Din Hoppe Nairobi -är det vanliga Hoppe? Vad gillar du den?
Användarens profilbild
Av Myrten
hcvc skrev:Din Hoppe Nairobi -är det vanliga Hoppe? Vad gillar du den?
Det är en vanlig Hoppe som jag faktiskt inte "kört in" ännu. Det är dags att ge den en chans. Jag tycker Wellen har varit så vacker så jag har låtit Hoppen ligga. Det känns som att Hoppen har potential, den är tunn och har en användare sedan tidigare. Jag har börjat fläta på den för att mjuka upp den, men visst är den bredare än Wellen? Jag har en känsla av att jag gillar den smalare varianten, men vi får se.
Användarens profilbild
Av sanna73
hcvc skrev:
Jag hade en Wellen, ack så vacker, men jag fixar inte Diddyns kanter. Tycker de skär in och blir väldigt obekväma :(

Ang mjukaste vävda så instämmer jag med Nova om Bebina stjärntecken. Den absolut mjukaste vävda sjal jag känt. Visst Easyn är mjuk, men Bebinan slog den :heart:
Användarens profilbild
Av sacha42
sanna73 skrev:
hcvc skrev:
Jag hade en Wellen, ack så vacker, men jag fixar inte Diddyns kanter. Tycker de skär in och blir väldigt obekväma :(

Ang mjukaste vävda så instämmer jag med Nova om Bebina stjärntecken. Den absolut mjukaste vävda sjal jag känt. Visst Easyn är mjuk, men Bebinan slog den :heart:
Tycker också att stjärntecknen är mjukast alla kategorier men inte att de strechar lika mkt som easysarna, så en riktigt inmysad easy tycker jag är mest lik en trikå typ sinon :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?