Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shuna76
..igen :roll: Vad är det för fel när maskinen hoppar över en del stygn? Jag syr raksöm & med ojämna mellanrum liksom hoppar den över ett stygn så det blir ett låångt stygn istället..varför? :help: Jag har nyligt smörjt den & bytt nål, så det kan det inte vara..nån som har nåt tips?
Användarens profilbild
Av Monia
Min gör precis likadant!! Förstår inte varför. Min maskin är ganska ny dessutom. Jag ska damma ur, byta nål, byta tråd under fm. Återkommer sedan med resultat. Annars får jag prova med mors gamla maskin...
Användarens profilbild
Av ZaZi
Undertråden kanske? :hmm:
Min maskin gör sådär ibland när det är något vajsing med undertråden. Ibland behövs en ordentlig rengöring inuti maskinen också. Jag brukar dammsuga den invändigt för att få bort allt ludd som fastnar.
Ibland strular min maskin för att undertråden är dåligt spolad. Då testar jag att byta undertråd för att kolla om det är just den rullen som strular.
Det är vad jag kommer på på rak arm.
Trist när maskinerna krånglar. :evil:
Användarens profilbild
Av Monia
ZaZi skrev:Undertråden kanske? :hmm:
Min maskin gör sådär ibland när det är något vajsing med undertråden. Ibland behövs en ordentlig rengöring inuti maskinen också. Jag brukar dammsuga den invändigt för att få bort allt ludd som fastnar.
Ibland strular min maskin för att undertråden är dåligt spolad. Då testar jag att byta undertråd för att kolla om det är just den rullen som strular.
Det är vad jag kommer på på rak arm.
Trist när maskinerna krånglar. :evil:
Bra tips att dammsuga! Det ska jag göra! :D
Användarens profilbild
Av Shuna76
Det är säkert undertråden då för den krånglade innan..dammsugat den har jag gjort, men det var visst inte nåt den gillade för efter det krånglar den ännu mer :( Tack för tipsen! :)
Av Nettan
Vad använder du för tråd?

Min mazkin krånglar mazzor när den får IKEA-tråd.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Ingen IKEA-tråd, nån sån där man köper på sybehörsaffärer..polyester är det i alla fall. Ska testa med en annan undertråd, kke den spolade dåligt..:hmm:
Användarens profilbild
Av Pilotta
Hade samma problem, jag fixade och trixade lite så det ordnade sig. Kom fram till att det fixade sig antingen för att jag bytte nål eller för att jag minskade trådspänningen.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Nu har jag testat ALLT! Rengjort den igen, bytt nål igen, trätt om den , ökat trådspänningen & minskat trådspänningen MEN INGENTING FUNKAR!! :hopmad: :angry: :twisted: :evil: Jag är så arg så jag skulle kunna slänga ut maskinhelvetet! :(

Nu behöver jag tips på vilken maskin jag ska köpa istället, begagnad får det bli för nån ny har jag inte råd med. Det räcker med en enkel maskin, det enda jag sytr nu är raksöm & zig-zag & jag saknar inget annat. Så hjälp mig nu, vad ska jag köpa? Tips på inköpsställen är oxå bra..fast det kke är svårt om jag ska köpa begagnat :hmm:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jaaa,skruvat loss allt som går att skruva loss & dammsugit & smörjt + testat andra trådspolar :purskis: Tycker det är lite skumt eftersom den klarade att sy tre blöjor dagen innan.. :?
Användarens profilbild
Av Helen
Shuna76 skrev:Jaaa,skruvat loss allt som går att skruva loss & dammsugit & smörjt + testat andra trådspolar :purskis: Tycker det är lite skumt eftersom den klarade att sy tre blöjor dagen innan.. :?
Det kanske spökar i maskinen?
Vissa dagar ska man helt enkelt inte sy eller pula med vissa saker. Det varkar bara vara så.

Kanske inte en helt logisk förklaring, men banne mig om det inte ibland spökar i maskinerna!! :lol: Det är bara att gå bort där ifrån och göra något annat..
Användarens profilbild
Av Shuna76
Ja, det spökar ju i huset så spökena vill kke ha maskinen ifred ett par dagar då..:lol: Fast jag tar ändå gärna emot tips om bra maskiner :)
Användarens profilbild
Av Helen
Shuna76 skrev:Ja, det spökar ju i huset så spökena vill kke ha maskinen ifred ett par dagar då..:lol: Fast jag tar ändå gärna emot tips om bra maskiner :)
Där har vi det!! De gillar inte surrandet av maskinen när det blir för mycket. :lol:

Hoppas det löser sig, det är trist när det inte funkar som det ska.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?