Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tänkte sy ett par överdragsbyxor med fot till Agnes, men vet inte vad jag ska ha för tyg? Jag vill gärna ha ett tyg som tål mer väta än vindtygerna jag har, men bävernylon känns för tjockt och stelt.

Blir det för instängt med galon/vaxduk? Finns det funktionsmaterial på meter någonstans?
Av Nillerill
Åh, precis vad vi skulle behöva!! Lilla A vill så gärna vara ute i gräset och i sandlådan, men det är ju så blött, och fötterna inte så stora än... I affärerna hittar jag bara överdragsbyxor i stlk 80 och uppåt :x

Så jag vill också ha tips på det här :D

Finns det ngt bra mönster på nätet, eller hittar du på lite själv?
Användarens profilbild
Av Björklöv
När Klättermusen fanns i Umeå kunde man köpa funktionsmatrialstyger hos dem... Och jag (rättare min dåvarande sambo...) har faktiskt fyndat sådana tyger på Ohlsons oxå, bland stuvarna.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Ohlsons brukar ha poplin som är gummerad på baksidan och som är vattentät bland stuvarna. Annars acrylatväv (sån där tygvaxduk) tycker jag också fungerar rätt bra
Användarens profilbild
Av mimme
jag har funderingar på att sy överdragsbyxor med fötter till Rie.

Jag hade lite funderingar på att köpa ett par regnyxor i storlek aldeles för stor på röda korset och sy om.
Användarens profilbild
Av Monia
*tass*

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?