Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sacha42
Hur blev det? :D
Användarens profilbild
Av millla
KajsaW skrev:Åh, fegade du... ;-) :-) Jag som hade hoppats att du vågade testa. Nyfiken själv, det är nästan så man borde testa, men brunt är också fint.
Ska bli intressant att höra hur den blev!
Ja, jag fegade :oops: , men nu när jag har den färgade, torkade och nystrukna sjalen framför mig så är jag glad att jag valde brunt! :D Färgen blev verkligen perfekt! Precis den bruna nyans jag hoppades på, snäppet mörkare än chokladgåsen jag hade, som jag sålde då jag inte trivdes med den. Det enda som jag gillade med gåsen var just färgen, och eftersom jag behövde en tunn sjal skaffade jag hoppen. Och nu har jag en skön, tunn sjal med gåsens fina färg! :D

Men, som jag skrev tidigare och som Kvarnvik varnade mig för, ränderna har jag sett för sista gången. Sjalen är helt enfärgad. Konstigt, jag förstår inte varför det blev så. Det är synd, jag hade gärna haft de karaktäristiska hoppe-ränderna kvar. Tyvärr så har jag nu åxå gått miste om de olikfärgade långsidorna som är så bra att ha när man ska dra åt knytningen.

Summasummarum, jag är glad att jag inte la ner en massa möda på att få till den petrolblå färgen. Den hade inte blivit lika fin enfärgad, då hade jag verkligen blivit besviken om ränderna försvann. Sen känns det åxå som att den bruna är mer neutral och passar till allt. Men jag kommer alltid att undra hur det skulle ha blivit... kanske provar jag med någon annan sjal någon gång i framtiden.

Jag återkommer med bilder, snart, kanske ikväll om jag kan få till någon bra bild med blixt.
Användarens profilbild
Av Upia
Det där med ränder som försvinner, jag tror att om ränderna är ljusare än färgen som man vill färga till så täcker färgen för bra. Typ som om man skulle hälla bläck på ett papper med ljus text. Jag tror att vi föreställer oss färgen som mer transparant än vad den är.
Användarens profilbild
Av millla
Nu kommer de efterfrågade bilderna på den färgade sjalen. Apropå ränderna som försvann så ser jag nu i dagsljus att dom kan anas svagt men tror inte att dom går att urskilja på dessa bilder.
Bild
Bild
Den första bilden blev visst inget bra, den har en konstig blå ton....
Men vad tycks? Ärligt?
Användarens profilbild
Av Sedum
Det ser fint och jämt ut. Men lite svårt att se verkliga färgen här på laptopen också. Hoppas du blir nöjd! :-)
Användarens profilbild
Av millla
Idag när vi skulle iväg en sväng och jag står i hallen så ser jag plötsligt: Skötväskan, den nyfärgade sjalen, min munkjacka och dotterns solhatt, alltihop är så fint matchat i chokladbrunt... :roll: :Hahaa: Färgvalet var nog rätt, jag gillar verkligen brunt! :love:
Användarens profilbild
Av camsch
Men du, den blev fin ändå!
Och framförallt är det ju DU som ska vara nöjd, och det verkar du ju vara :lol:

Kul att färgningen blev så lyckad trots brist på ränder! :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?