- ons aug 27, 2008 21:26
Nu när storkillen börjat skolan så lämnar och hämtar jag på två ställen, oftast med bil. Ringsjalen har varit jättebra för de här turerna in och ut, men nu har jag fått grymt ont i ena benet, antagligen för att det blir så sned belastning. Bärsjal på ryggen fungerar ju också, men det är lite krångligt att knyta och ändarna släpar i marken - det kommer bli väldigt smutsigt när det blir mer regn och rusk i höst.
Så ge mig tips på bärdon för snabbt och symmetriskt bärande, helst på ryggen. Är det en sele jag ska ha nu, eller en mei tai? Fast de har väl också långa ändar eller hur? Värt att veta är att jag är kort, 1,57, men rätt axelbred. Lillkillen är liten och nätt för sin ålder, ca 68 cm runt 7,5 kg.
Så ge mig tips på bärdon för snabbt och symmetriskt bärande, helst på ryggen. Är det en sele jag ska ha nu, eller en mei tai? Fast de har väl också långa ändar eller hur? Värt att veta är att jag är kort, 1,57, men rätt axelbred. Lillkillen är liten och nätt för sin ålder, ca 68 cm runt 7,5 kg.
Mina tre gulliganer 
Gabriel mars -02
Jacob nov -03
Gustav nov -07
I valet och kvalet: Sälja sjalarna eller spara till barnbarnen?

Gabriel mars -02
Jacob nov -03
Gustav nov -07
I valet och kvalet: Sälja sjalarna eller spara till barnbarnen?