Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Veronica
Jag väntar smått i april och har till slut bestämt mig för att skaffa en elastisk sjal till den nya skrutten. Men det finns ju massor att välja på, kan jag få lite tips?

Eftersom födseln beräknas äga rum i månadskiftet mars/april kommer jag att bära i den i vår och sommar, så en tunn sjal som inte blir så varm vore bra! Kanske Hoppediz eller Sino?

Sen vill jag ha en djupröd sjal, så varm i färgen som möjligt och det är ju så svårt att se på bilder på nätet hur färgen är, jag tycker allt ser blaskigt tomterött ut... hjälp.
Användarens profilbild
Av naimiez
Har en Tricot Alen och en Pikku-Ruu hemma nu. Pikku-Ruun är varmt julröd nästan åt det blå hållet om du förstår medans Tricot Slen går åt den orangare röda... SINO´s röda har jag inte sett men jag har sett RINGO och det skall ju vara samma röda och om jag inte minns fel skall den vara signalröd. SINO skall vara en tunn sjal, väntar hem en i dagarna. Kan återkomma.
Av Aelia
Jag har en sino, fast en blå, men har sett röd oxå, jätte fin färg. Kan bara rekomendera sino*L*
Användarens profilbild
Av April
Jag tänker köpa en Sino i sommar :-D Vet inte vilken som är bäst, men jag vill ha en tunn och smidig sjal och där verkar Sino leva upp till mina krav :-)

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 28, 2006 15:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Vad jag förstår är det nog mycket en smaksak vilken man väljer. Jag sitter i valet och kvalet mellan Sino och Cuddly Wrap som jag fått för mig blir bäst till min julibebis. Just nu lutar det åt Cuddlyn pga priset och att färgerna passar mig lite bättre.

Lycka till med knyttet och sjalen! :D
Användarens profilbild
Av Soffi
Lumlum skrev:Jag sitter i valet och kvalet mellan Sino och Cuddly Wrap som jag fått för mig blir bäst till min julibebis. Just nu lutar det åt Cuddlyn pga priset och att färgerna passar mig lite bättre.
Bara om du missat
Sinon kommer i nya färger i slutet på mars!
Användarens profilbild
Av Lumlum
Soffi skrev:Bara om du missat
Sinon kommer i nya färger i slutet på mars!
Jodå, det har jag koll på, men jag är rätt förtjust i den ljusgröna Cuddlyn och tror att Sinofärgerna är lite väl starka för mig.
Men för att vara på den säkra sidan har jag inte köpt någon än, man vet ju aldrig om man ändrar sig innan det blir dags... :wink:
Användarens profilbild
Av Veronica
Tack för alla bra svar

En trevlig sak med Sinon är ju att den är svensktillverkad också! Tyvärr vet jag inte om jag kan vänta på nya färger, bebben kommer ju i slutet av mars, och jag ville gärna ha med mig sjalen till BB...
Användarens profilbild
Av Veronica
Jag botaniserade just lite bland trådarna här och hittade en om Hoppediz där det stod att den är väldigt ojämn i kvaliten och att många är missnöjda med den. Gäller det bara den vävda eller den elastiska också?

Finns det andra tunna sjalar?
Användarens profilbild
Av buebo
Försökte ta en bild på min moby den är djupröd tycker jag. Emils mössa är tomteröd som jämförelse. Jag gillar den,den är ju inte så bred heller men varm blir jag i vilken sjal jag än har hittils iaf.

Bild
Användarens profilbild
Av naimiez
SINO; Underbart tunn! Kan inte testa då magen är i vägen....men den stannar!!!
Användarens profilbild
Av diddeldi
Veronica skrev:Jag botaniserade just lite bland trådarna här och hittade en om Hoppediz där det stod att den är väldigt ojämn i kvaliten och att många är missnöjda med den. Gäller det bara den vävda eller den elastiska också?

Finns det andra tunna sjalar?
hoppediz trikåsjal har inte funnits så länge, så det är inte så många som har den. de utlåtande du har läst gäller den vävda. men jag tycker att den är väldigt fin och mjuk. fast jag är kanske lite partisk eftersom jag säljer dem :wink:

så här ser den röda ut:

Bild
Användarens profilbild
Av Cayenne
Jag tycker ju om Tricot-slen - den vinröda!

Bild

Jag har inte tagit någon annan bild på den (borde dessutom inte sitta här just nu..... :twisted: )

Men en annan dag kanske det kan bli en annan bild på den - bredvid den röda.
Användarens profilbild
Av Helena
Cayenne skrev:Jag tycker ju om Tricot-slen - den vinröda!

Bild

Jag har inte tagit någon annan bild på den (borde dessutom inte sitta här just nu..... :twisted: )

Men en annan dag kanske det kan bli en annan bild på den - bredvid den röda.
Men är inte tricot slen lite tjock för att använda på sommaren?
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag jämförde Tricot Slen och Pikku-Ruu och kände knappt någon skillnad. Har ju även en Sino och kan definitivt säga att den är absolut tunnast. De andra känns som de de är dubbelvikta jämfört med Sino.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?