Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Skogskajsa
McMorrigan skrev:Ska köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......Bild

Bild
:iagree: typ...ja vill också ha men ja hinner aldrig sy...har ju massor av nyköpt tyg hemma som redan är försummat...stackars tyg!!!
:(
Av Marine78
OBS!
Läs trådstart!
Marine78 skrev: OBS! OBS! OBS!
Har tyvärr tråkiga nyheter ifrån Johnny på Jofotex, kopierar in delar av hans mail här:

"Hej Marine,
När vi skulle trycka 4 färgena av Elefanterna och röd & bruna Ugglor så visardet sej att väven inte var blekt och den var tvättad med mjukgörare så den går inte att trycka. Denna väv får gå i retur och de är igång med ny väv som skall levereras nästa vecka så att vi kan få hem detta om ca 10 dagar.Jag blev jätte arg och besviken men det hjälper inte.
Enf och randig interlock i Rött,& Brunt kommer så att det finns hemma. Landskaps trycket kommer i Interlock och Lakansväv mitten av okt och priset för Interlocken blir 169:-/m och Alltyg-Lakansväv 129:-/m 150cm bred. Jag beklagar verkligen men tyvärr kunde inte Tryckeriet eller jag göra något för att rädda väven.
Hälsningar
Johnny"

OBS!OBS!OBS!

Jag kommer fullfölja våran beställning till alla som kontaktat mig OM ni fortfarande vill - men tyvärr kan vi alltså inte få tygerna förrän om några veckor. Johnny lovade dock att i så fall SKICKA hem tygerna till mig så jag kan skicka vidare till er andra. Kontakta mig snarast om ni fortfarande vill genomföra era beställningar (vilket jag hoppas på :-))
Äsch då, det var ju trist! Speciellt för dig kan jag tänka som hade planerat att åka dit och få tyget direkt. För mig gör det inte så mycket om det dröjer. Pengarna har jag ju redan betalat in så jag riskerar inte att det spendera dem på något annat :-)
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Skogskajsa skrev:
McMorrigan skrev:Ska köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......BildSka köpa elefanttyg..... Bild ska inte köpa elefanttyg.......Bild

Bild
:iagree: typ...ja vill också ha men ja hinner aldrig sy...har ju massor av nyköpt tyg hemma som redan är försummat...stackars tyg!!!
:lol: Min man påstår att vi kan isolera huset med allt tyg som ligger här hemma....... :roll: Och det ligger ngt i det! :oops:
Men elefanterna är ju fina och barnen behöver ju nya kläder till våren iaf :roll: Eller hur? 8)
Av Marine78
Absolut *nickar*. Kör stoppdatum idag samam tid som tidigare i alla fall för att det skall vara enkelt att hålla ordning på det.
Men den som vill kan ju få komplettera med ugglor också eftersom de troligen kommer vara på plats samtidigt nu då!

McMorrigan skrev:
Skogskajsa skrev:

Bild
:lol: Min man påstår att vi kan isolera huset med allt tyg som ligger här hemma....... :roll: Och det ligger ngt i det! :oops:
Men elefanterna är ju fina och barnen behöver ju nya kläder till våren iaf :roll: Eller hur? 8)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Det där landskapstyget han pratar om - finns det möjligtvis att kika på någon stans?! :roll:
Av Marine78
CrazyMagpie skrev:Det där landskapstyget han pratar om - finns det möjligtvis att kika på någon stans?! :roll:
Japp tidigare i tråden - men jag kan lägga det i trådstarten också.
Användarens profilbild
Av mymlan
Marine78 skrev:
knutis skrev:Landskapstyg?? :roll: låter ju onekligen intressant..
Troligen kommer det se ur så här, men jag kan inte säga till 100%

http://bp1.blogger.com/_U7MJgEIAyjE/R_f ... ixtyg1.jpg

Det är ett gammalt FIX-tyg som Johnny nytrycker. Jag vet dock ej om det blev tryck med samtliga färger eller om det har blivit en lite enklare variant. Men jag återkommer om det, jag lovar ;-)
Detta är jag absolut intresserad av!! :D Fortsätter du i denna tråden när det är på g med det tyget?? (jag är inte så flitig läsare... så missar nog det annars... :roll: )
Av Marine78
mymlan skrev:
Marine78 skrev:
knutis skrev:Landskapstyg?? :roll: låter ju onekligen intressant..
Troligen kommer det se ur så här, men jag kan inte säga till 100%

http://bp1.blogger.com/_U7MJgEIAyjE/R_f ... ixtyg1.jpg

Det är ett gammalt FIX-tyg som Johnny nytrycker. Jag vet dock ej om det blev tryck med samtliga färger eller om det har blivit en lite enklare variant. Men jag återkommer om det, jag lovar ;-)
Detta är jag absolut intresserad av!! :D Fortsätter du i denna tråden när det är på g med det tyget?? (jag är inte så flitig läsare... så missar nog det annars... :roll: )
Det kan jag absolut göra - får ändra tråden till Elefanter, ugglor och landskap tror jag ;-)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Marine78 skrev:
CrazyMagpie skrev:Det där landskapstyget han pratar om - finns det möjligtvis att kika på någon stans?! :roll:
Tack! :-D

Det var ju jättefint ju! :shock:

Får hålla ögonen på tråden... där fram emot oktober borde ju csn kommit igång och vår ekonomi hjälpligt i balans... :roll: 8)
Av JohannaA
CrazyMagpie skrev:
Marine78 skrev:
Tack! :-D

Det var ju jättefint ju! :shock:

Får hålla ögonen på tråden... där fram emot oktober borde ju csn kommit igång och vår ekonomi hjälpligt i balans... :roll: 8)
:iagree: Då hakar jag nog gärna på en sambeställning också! Hur jag ska klara av att sy något av det är väl en annan sak .... :oops: :)
Användarens profilbild
Av Mammut
*TASS*
Användarens profilbild
Av McMorrigan
En fråga till..... :oops: :lol:

Är kvaliteten på Enf och randig interlock i Rött,& Brunt samma som elefanterna och ugglorna?
Av Marine78
Det skall den vara - men jag har bara köpt elefanter och ugglor inga andra tyger som matchar upp. Jag tycker dock att ugglor och elefanter skiljer sig lite åt i utförande på tyget. Elefanterna känns lite stummare eller hur man nu skall säga (drar ut sig lättare när man syr t ex, blir dock fint efter varje tvätt)
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Marine78 skrev:Det skall den vara - men jag har bara köpt elefanter och ugglor inga andra tyger som matchar upp. Jag tycker dock att ugglor och elefanter skiljer sig lite åt i utförande på tyget. Elefanterna känns lite stummare eller hur man nu skall säga (drar ut sig lättare när man syr t ex, blir dock fint efter varje tvätt)
Återigen :urule:

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?