Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naimiez
Tag ett par byxor du tycker sitter bra. Vik tyget fyrdubbelt lika brett som du vill att byxan skall bli bred. Vik min byxmall och lägg framsidan mot vikningen av tyget. Se bilder nedan.

Bild
Bild
Bild

Klipp på längden ich längs kanten. Måtta hur lång du vill ha rumplinjen beroende på blöja eller ej. Längre vid blöja och kortare om icke blöja. Klipp rundning och ca 3 cm brett, se bilder nedan. OBS! Du måste klippa på den sida där du INTE har dubbla vikningar. Klipp längsvikningen på den sida du endast har en vikning.

Bild

Lägg räta mot räta och sy rumplinjerna. Se bild. Ignorera på bilden att det finns en sydd söm i mitten. Felklippning av mig :oops:

Bild

Dra isär i midjan och sy fot -> gren -> fot. Sy i muddar i midja och anklar. Kontrollera om du tycker att det verkar rimligt med midjehöjden innan du syr i mudd. Kontrollera även benlängden.....

Fler bilder kommer inom kort ;-)
Användarens profilbild
Av bani
:urule:
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
tassar.
tack :D
Användarens profilbild
Av Björklöv
Superbt! Nu ska här sys byxor :D
Användarens profilbild
Av mymlan
*tass* :D
Av JohannaA
Tassar! Undrar om man skulle våga försöka ...
Av Zarabi
Jag som skulle till att leta mönster. Perfa!! :lol:
TACK!
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Blir de bra i grenen fast alla fyra bitarna är likadana? :hide:
Användarens profilbild
Av Stream
McMorrigan skrev:Blir de bra i grenen fast alla fyra bitarna är likadana? :hide:
:iagree: Det undrar jag också.

Livebild? :D
Användarens profilbild
Av Plinga
Dessa sydde naimiez till Tilda, hon har önskar smalare byxor i mjukt tyg. Även om hon inte ser så glad ut, så älskar hon byxorna! Ja, de sitter bra i grenen! På bilden har de ingen mudd vid fötterna, men det har dom nu.
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Diglet
tackar
Användarens profilbild
Av naimiez
Tycker de sitter bra är såväl blöjbarn som utan blöja ;-) Testa! Sy ett par passar de kan du ju använda mönstret. Gör det inte det, tag ett annat ;-)

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?