Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Challe
Måste hitta en kurs för att själv lära mig sy dessa små sötingar! Men vet ej vart man vänder sig? Vet ni? Jag bor i småland så om nån känner till nån som syr dessa dockor i närheten så kanske jag fick chans att lära mig! (Eller om man har sån tur att någon här på sidan kanske vill lära ut!)
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jag har precis börjat sätta mig in i hur man gör dessa dockor. Har dock inte köpt material ännu. Om du vill skulle vi kanske kunna träffas någon gång och hjälpa varandra?

Tänkte få ihop två st till julklapp till tjejerna.
Användarens profilbild
Av Pilotta
Jag letade också efter en sån kurs förut men hittade ingen. Jag provade på egen hand utifrån boken av Karin Neu...-nånting och lyckades riktigt bra tillslut.
Men visst vore det kul med en kurs :D
Användarens profilbild
Av solängel
Tänkte också att jag skulle sy en docka till Martina, som hon ska få när hon blir storasyster.

Har boken, och sedan så finns det färdiga satser hos Slöjddetaljer. Fast den dockan blir "bara" 30 cm, vet inte om det blir litet. Kanske roligare med en i riktig bebisstorlek :hmm:

Synd att det är så långt mellan oss, annars hade vi kunnat ha en Wldorf-syjunta :wink:
Användarens profilbild
Av melon
Waldorfsyjunta hade ju varit skitkul!!!

Jag letade efter kurser när jag ville lära mig men jag hittade aldrig några. Joo, kanske någon långtbortistan men den hemsidan var inte uppdaterad på flera år...
Användarens profilbild
Av 4ungar
var köper man material :roll: panduro skulle jag tro men finns billigare ställen :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
4ungar skrev:var köper man material :roll: panduro skulle jag tro men finns billigare ställen :roll: :wink:
Panduro brukar inte ha "rätt" hudtrikå.
Oftast kan man köpa materialet på vilken sybehörsaffär som helst.

Kurser kan vara svårt, kanske ni ha ngn lokal cirkelsamordnare ni kan fråga?
Det är iaf väldigt kul att sy Waldorf-dockor och böckerna av Karin Neuschütz är faktiskt väldigt bra! :D
Användarens profilbild
Av solängel
4ungar skrev:var köper man material :roll: panduro skulle jag tro men finns billigare ställen :roll: :wink:
Slöjddetaljer har både färdiga satser och löst material. Men jag vet inget om kvalitén. Inte har jag nåt pris att jämföra med heller.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?