Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tonsai
Jaha då hade man sålt av lite sjalar och måste förstås ha nåt nytt. Har funderat fram och tillbaka vad man ska ha och kommit fram till att sele kanske skulle vara nåt.
Har en Ergo sedan 2 år tillbaka och den är ju bra och fin och så men jaa vad ska man säga... Vi ähhh... behöver en ny eller... inte behöver men jag tycker det är roligt att testa nåt nytt (om sanningen ska fram).
Vilken ska jag ta? Den måsten vara fin, gärna med mönster. Det är främst Birger som ska åka och han är 5 månader snart. Vad sägs? :D
Användarens profilbild
Av frida
Beco 4! :heart:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Angelpack röster jag för!
Användarens profilbild
Av thanisa
mammahappy skrev:Angelpack röster jag för!
:iagree:
Användarens profilbild
Av Tonsai
Ok men vad är skillnaden mellan Angelpack och Beco? Varför är Angelpacken bättre? :?:
Av Lenaskeå
Jag har fastnat riktigt för Beco nu, både 4th & butterfly. Dom är mer rejäla, axelbanden är skönare & ger mycket bättre avlastning tycker jag. Om jag ska bära en kortare stund inomhus eller då det är stekhett ute väljer jag dock angelpack, den är smidigare & svalare. Midjebältet är väldigt behändigt.

Sen har vi ju även MANDUCAN! Om jag bara skulle ha en sele skulle jag nog välja att behålla den. Den är som en "bas-sele". Tråkigt utseende men jätteskön! Dom få gånger jag bär vår stora tjej på 3 1/2 år tar jag manducan.

Du måste nog ha en av varje!! :wink: Det är ett svårt val, finns alldeles för mycket att välja mellan! :roll:
Användarens profilbild
Av Tonsai
Ja, man har ju funderat på Manducan oxå (det är klart att man måste ha ägt en sån nån gång).
Har ju bara testat Ergo hittills (och Babybjörn om man får säga det men den räknar jag inte in).
Ergon är för mig min bas-sele men jag stör mig på vissa saker. Axelbanden är ganska breda och rätt bylsiga, känns lite som en för stor vandringsryggsäck (för en sån råkar jag oxå äga). Är axelbanden på Becon smidigare? Antar att Angelpackens är det, eller?
På Ergon stör jag mig oxå på bröstbandet, de glider upp och ner hur det vill och när man bär på magen hamnar bandet rätt obekvämt på ryggen. Hur är det på de andra selarna? :?:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Nu vet jag inte riktigt hur axelbanden på Butterfly är, men på 4th tycker inte jag att det är så jättestor skillnad mellan Beco och Angelpack. Angelpack äe en aning tunnare kanske.

Bröstspännet funkar på samma sätt på alla selarna.
Användarens profilbild
Av Nova
Allra skönaste selen är Manducan. :D
Har testat Beco 4th, Butterfly, Ergo, Patapum.
Men Manducan är den jag trivts allra bäst med.

Ergon är lika skön om man är storväxt,
men för mig sitter den och glappar hur jag än drar åt tyvärr.
Annars är den väldigt snabb och enkel.
Användarens profilbild
Av Tonsai
Nova skrev:Allra skönaste selen är Manducan. :D
Har testat Beco 4th, Butterfly, Ergo, Patapum.
Men Manducan är den jag trivts allra bäst med.

Ergon är lika skön om man är storväxt,
men för mig sitter den och glappar hur jag än drar åt tyvärr.
Annars är den väldigt snabb och enkel.
Nova får man fråga om ungefärlig längd och vikt? (Du behöver inte svara om du inte vill). Vill veta om vi har samma mått.

Kanske skulle satsa på en Manduca ändå, hmmm, vill ju ha nåt fint. Kanske får bli båda, har ju faktiskt lite plus på sjalkontot just nu. :?
Användarens profilbild
Av zingo
Det fins ju limeted edition Av Manducan den gula exvis!
:D tycker jag man blir av den.
Användarens profilbild
Av Tonsai
zingo skrev:Det fins ju limeted edition Av Manducan den gula exvis!
Jaha och var får man tag på dom? :D
Användarens profilbild
Av zingo
Tonsai skrev:
zingo skrev:Det fins ju limeted edition Av Manducan den gula exvis!
Jaha och var får man tag på dom? :D
Dessa tre är jag nästan säker på att dehar den allihop! :D
http://www.babydesign.se/
http://www.knyt-an.se/
http://WWW.varanara.se
Användarens profilbild
Av Tonsai
Tack den såg fin ut!
Har en till fråga. Skillnaden mellan 4:th och Butterfly vet jag (tror jag) men kan man bära i Butterfly:n utan att stoppa i barnet i insatsen? Dvs som en Ergo t.ex. Tänkte att det kanske är lite jobbigt om man inte har någonstans att lägga barnet när man ska stoppa i det i selen. Om man är på stan vill man ju kunna ta på midjebandet och bara ta upp och sätta i barnet :?:
Av Lenaskeå
Tonsai skrev:Tack den såg fin ut!
Har en till fråga. Skillnaden mellan 4:th och Butterfly vet jag (tror jag) men kan man bära i Butterfly:n utan att stoppa i barnet i insatsen? Dvs som en Ergo t.ex. Tänkte att det kanske är lite jobbigt om man inte har någonstans att lägga barnet när man ska stoppa i det i selen. Om man är på stan vill man ju kunna ta på midjebandet och bara ta upp och sätta i barnet :?:
Jag lägger aldrig ner barnet innan. Jag knäpper på min midjebältet, sätter i barnet & knäpper därefter ihop selen. Funkar kanon, iallafall för mig som bär på mage..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?