Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hannah83
Ok, jag förstår tjusningen. När den väl är på! :wink: Igår sydde jag mig en långsjal av billigt IKEA tyg, fanns bara enfärgat off white som var någorlunda snyggt, tänkte dock inte på "lakanslooken" :D Fick till en hyfsat fungerande omslutet kryss II, (heter det så) förutom att det är mycket tyg vid hennes huvud. Men det går säkert att justera. Men gud så bekvämt! Känns ju knappt att hon är där! Hmm, undrar vad min man säger när han kommer hem och jag bara måste ha en långsjal? Sälj barnvagnen. :lol: Skämt och sido, vilken långsjal är bra och prisvärd? Helst inte alltför dyr, då jag nyss köpt en ringsjal (eller två) och en barnvagn för en massa pengar. :wink: Tacksam för tips. Btw, så tog det ca 5 minuter när hon satt i "lakanet" tills hon sov. Min lilla sjalälskande prinsessa. Ångrar så att jag inte köpte en när min stora tjej var yngre. :(
Användarens profilbild
Av MilanE
Vad härligt!! Känner precis som du - VARFÖR kunde jag inte ha vetat detta redan vid första barnet. Jag får ju bara bära min lilla 3:a, men man får ju vara glad att man upptäckte det nån gång i alla fall!

Klart du ska ha en "riktig" lånsjal :twisted:

Jag är ju Didymos-frälst :D Speciellt gillar jag Wellensjalarna. Easycare är också en favorit. Riktigt mjuk o gosig. Det viktigaste är nog dock att du gillar färgerna på sjalen!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag tycker amazonas carrysling är en mycket bra och prisvärd sjal. Den kostar bara runt 450-520:- i nypris beroende på vilken längd man väljer.
Annars så håll utkik på begagnatmarknaden. Det är inte såååå stor skillnad mellan de olika märkerna och det är mycket individuellt vilket märke på sjalen som man gillar bäst.
Så ta en sjal som du tycker ser snygg ut så tror jag säkert att du kommer bli nöjd!
Användarens profilbild
Av Hannah83
MilanE skrev:Vad härligt!! Känner precis som du - VARFÖR kunde jag inte ha vetat detta redan vid första barnet. Jag får ju bara bära min lilla 3:a, men man får ju vara glad att man upptäckte det nån gång i alla fall!

Klart du ska ha en "riktig" lånsjal :twisted:

Jag är ju Didymos-frälst :D Speciellt gillar jag Wellensjalarna. Easycare är också en favorit. Riktigt mjuk o gosig. Det viktigaste är nog dock att du gillar färgerna på sjalen!
Vill helst ha enfärgat, (jag vet tråkmåns) men Didymos har en underbar grå med mönster på, cashmere nånting. Ursnygg, svindyr, och verkar svår att få tag på. :(

Funderar lite på Rebozo långsjal, fast nåt enfärgat. :D
Användarens profilbild
Av Hannah83
mammahappy skrev:Jag tycker amazonas carrysling är en mycket bra och prisvärd sjal. Den kostar bara runt 450-520:- i nypris beroende på vilken längd man väljer.
Annars så håll utkik på begagnatmarknaden. Det är inte såååå stor skillnad mellan de olika märkerna och det är mycket individuellt vilket märke på sjalen som man gillar bäst.
Så ta en sjal som du tycker ser snygg ut så tror jag säkert att du kommer bli nöjd!
Ja de var fina, men det är ju svårt när man inte vet hur färgerna är i verkligheten. Är ju lite rädd för färger, så jag vill gärna se dem live. Tror inte det finns någon annan återförsäljare än Looma och Bärabarn här i Karlstad. Om jag inte har missat nåt! :wink:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Hannah83 skrev:
mammahappy skrev:Jag tycker amazonas carrysling är en mycket bra och prisvärd sjal. Den kostar bara runt 450-520:- i nypris beroende på vilken längd man väljer.
Ja de var fina, men det är ju svårt när man inte vet hur färgerna är i verkligheten. Är ju lite rädd för färger, så jag vill gärna se dem live. Tror inte det finns någon annan återförsäljare än Looma och Bärabarn här i Karlstad. Om jag inte har missat nåt! :wink:
Du kan ju kolla under bärsjalsträffar om det ordnas någon sjalträff i närheten av där du bor så finns det säkert några som har flera olika sjalar i olika färger och märken så du kan få känna och klämma och testa lite vad som skulle kunna passa dig.
Användarens profilbild
Av Hannah83
mammahappy: Ja det vore ju något. Hur får man reda på det? (Är ny på det här).
Användarens profilbild
Av mammahappy
Hannah83 skrev:mammahappy: Ja det vore ju något. Hur får man reda på det? (Är ny på det här).
Jag kollade nu under Bärsjalsträffar och det är en träff i Kristinehamn den 31:a augusti http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... p?t=104818
Så kan du skriva i den tråden att du är ny och att du vill komma och kolla på så många olika sjalar som möjligt så ska du se att det blir massor med sjalar som du får titta och känna på osv.
Användarens profilbild
Av gluGirl
Vilken bra tråd, jag tittar på vävda sjalar efteraom jag tycker det vore roligt att kunna knyta mer än vad jag kan med min Mam Eco.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?