Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej allihop, jag är en helt nybliven sjalägare. Jag har en 5 månaders kille på snart 9 kg. Jag har en easy care och är jättenöjd. Men grejen med honom är att han gärna sitter framåtvänd. Har ni några bra tips på sätt att knyta? Jag hittar inga instruktioner alls där barnet sitter framåt. Går det inte?? Tips?
Användarens profilbild
Av Molinia
Framåtvänt är inte ergonomiskt riktigt för barnet, därför finns det inte så ofta instruktioner för detta, även om det går att knyta. Har du testat att knyta upp honom högt på ryggen? I det läget kan han se bra framåt.
Av pungråttan
Molinia skrev:Framåtvänt är inte ergonomiskt riktigt för barnet, därför finns det inte så ofta instruktioner för detta, även om det går att knyta. Har du testat att knyta upp honom högt på ryggen? I det läget kan han se bra framåt.
Jag har precis börjat lära mig, just nu tycker jag allt är toksvårt och bökigt, och ungen bara skriker. :shock:

Jag ska testa det du sa. Tack för svaret. :D Det blir väl lättare så småning om antar jag.
Av anna m
Ryggknyt håller jag med om. Försök att roa honom medan du knyter första gångerna.
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
de flesta brukar vara nöjda på höften då kan de se både fram och bak och sidorna :-)
Användarens profilbild
Av busflickan
Jag och dottern gillar att bära/bli buren på höften. Då ser hon ordentligt, men kan ändå gosa in sej i mina bröst när hon blir lite osäker eller reserverad.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Testa ryggen eller höften :wink:

En bra och stadig ryggknytning, där barnet kommer högt upp på ryggen och därför ser bra, är "Vrikkesikker" http://www.youtube.com/watch?v=UltU9nCo ... re=related

På höften kan du testa höftkryss alternativt omslutet höftkryss. Den senare är stadigare, men även med vanligt höftkryss går det bra att bära stora sjalbarn 8)
Av pungråttan
Åh, vad många bra tips. Tack snälla, jag vill verkligen få detta att funka. Jag har fått dubbelt omslutet kryss att funka, men då måste jag kuta runt i lägenheten som en galen tjackpundare för han ska vara nöjd. Snacka om att vårbanta med långsjal. :shock:
Användarens profilbild
Av bani
pungråttan skrev:Åh, vad många bra tips. Tack snälla, jag vill verkligen få detta att funka. Jag har fått dubbelt omslutet kryss att funka, men då måste jag kuta runt i lägenheten som en galen tjackpundare för han ska vara nöjd. Snacka om att vårbanta med långsjal. :shock:
:lol:
Användarens profilbild
Av camsch
Jag har börjat knyta min dotter i dubbelt omslutet på höften i stället, funkar jättebra!
Du knyter alltså på samma sätt som dubbelt omslutet kryss på magen, men när du sätter i barnet så sätter du honom/henne på höften i stället för på magen. Se till att sjalen hamnar rätt långt ner på motstående axel och kryssar över baken och under benen som vanligt. Sprid som vanligt ut tyget över rumpan från knäveck till knäveck.

Jag har nog aldrig sett det som instruktion, men det funkar jättebra med min 10-månaders som vrider huvudet ur led för att se framåt just nu. Och jag har svårt att få till ryggknyten tillräckligt högt upp för att hon ska se över min axel.
camsch skrev:Jag har börjat knyta min dotter i dubbelt omslutet på höften i stället, funkar jättebra!
Du knyter alltså på samma sätt som dubbelt omslutet kryss på magen, men när du sätter i barnet så sätter du honom/henne på höften i stället för på magen. Se till att sjalen hamnar rätt långt ner på motstående axel och kryssar över baken och under benen som vanligt. Sprid som vanligt ut tyget över rumpan från knäveck till knäveck.
Det där verkar smart. Ska prova så snart tösen vaknar
juliaanna skrev:Vilken höftknytning tycker ni är bäst? Går det att bära på höften utan att det blir sned belastning? Blev sugen på att prova nu när ni gör så mycket reklam :) .
du kan prova höftkryss, det blir lite ojämn belastning eftersom tyget bara går på ena axeln men mycket av tyngden hamnar i alla fall på höfterna. beskrivning: http://www.edenbaby.se/pages/hoftkryss.php
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?