Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Som rubriken låter? Hur ska jag göra för att få mina barn högt uppe så att de ser över min axel när jag bär med hemmasydd MT på ryggen. Nu sitter de mest och kränger för att se omväxlande på vardera sidan. (Trots det är det superskönt, till o med bättre än min förra favvo Sutemin).

Jag brukar knyta midjebandet så att det vilar på höftbenen, kors fram, twist på barnets rygg, under benen och så knyta fram. Finns det någon annan metod?
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Det var tyvärr det jag menade, att jag knyter i midjan men vikten läggs på övre delen av höftbenen. Om jag skulle knyta hårdare så att jag istället snörps av på mitten räcker tyvärr inte de extra centimeterna till.
Användarens profilbild
Av Mrs Data
tack ändå, kollade runt lite och hittade den här som hjälpte lite. Undrar om det är avsiktligt som hon har så mycket "löst" tyg under barnets rumpa. Iaf så kom jag på att man ju inte brukar korsa över bröstet när man bär på rygg, är så väldigt van att bära på magen och i sutemi så jag gjorde så av bra farten. Men jag tycker iofs att det är bekvämare så det skaver mer på axlarna i ryggsäck tycker jag. Eller rättare sagt, vadderat hade kanske varit bättre än utbredbara axelband för ryggbärning.
http://www.youtube.com/watch?v=F3lpSRzWKig
Användarens profilbild
Av lillvilda
hej du gör så här! knytmidjebandet så högt som över din byst! så gör jag när jag bär sonen 15 mån på ryggen. Jag har ingen midja just nu,gravid och ska ha om 1 vecka :wink: så det funkar fint att knyta där uppe.
Hittade det här!
http://www.youtube.com/watch?v=59oTw0NyTbY
Användarens profilbild
Av lillvilda
du kan säkert hitta fler fiffiga knyt instruktioner om du söker på high back carry mei tai.
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Wow, den länken var ju grym. Måste genast springa och väcka lillebror och prova :wink: Nja, jag får väl bärga mig lite, men tack!
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Får återkomma om det. Annars kom jag på att jag kan testa lite varianter för långsjal typ tvist och tibetanskt avslut, så kanske jag gillar att bära med axlarna (istf korsat på bröstet) bättre.
Användarens profilbild
Av lillvilda
Kosmos skrev:Smart :tumup:
Men klämmer det inte på brösten? :?
hehe nu har jag ju inte så mycket bröst att klämma ihop iförsig :lol: men nej jag upplever inte det. Tyngden blir bra fördelat så bandet över bysten sitter rätt löst faktiskt. Det händer att de slinker ner lite över brösten på mig men det brukar jag knappt märka för de bär som sagt va inte så mycket tyngd. jag vet inte vart vikten hamnar egentligen!!?? men eftersom man bär så högt så känns det inte tungt.
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag kan tillägga att när jag bär min 15 månaders så har jag midjebandet över brösten och det bandet jag korsat runt barnet, alltså axelbanden knyter jag i midjan (i mitt fall just nu strax över lr under gravidmagen).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?