Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Challe
Vet någon namnet (för jag tror den heter nåt speciellt) på en mössa man kan sticka/virka, där baksidan kantas av en nästan "fyrkantig" vinge? Jättesvårt att beskriva men såg en sådan stickad mössa på retrotråden.

Kanske någon här som vet vad jag menar och kanske har en bild?
Användarens profilbild
Av jag71
Jag tror att jag vet vilken du menar. Om du kan vänta lite så kan jag ta några bilder. Vill du ha en bild på en vit, röd eller gul? På barn eller utan barn? Har åtminstonde två olika mönster på mössorna men har inget mönster att sticka efter. Har en som stickar åt mig.
Av Challe
jag71 skrev:Jag tror att jag vet vilken du menar. Om du kan vänta lite så kan jag ta några bilder. Vill du ha en bild på en vit, röd eller gul? På barn eller utan barn? Har åtminstonde två olika mönster på mössorna men har inget mönster att sticka efter. Har en som stickar åt mig.
Åh, vad kul!
Vill gärna ha bild på både vit, röd å gul! Och gärna på ett barn så ser man lite hur den sitter. TACK!
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har ett mönster på mössan jag tror du menar, i min bok kallas den hälsingehätta och är mönsterstickad i rött och vitt. Just nu är kameran på utflykt, men sedan kan jag fota i boken så du ser på bilden vad jag menar. Vill du så kan jag kopiera mönstret och skicka, men jag har bara tillgång till kopiator på jobbet (och vår scanner är utlånad) och jag är ledig tom 24/8, så det får bli efter det i så fall.
Användarens profilbild
Av Fryle
Nu har kameran kommit hem och här är en bild på mönstret: Bild
Användarens profilbild
Av Asereht
Åh, såna mössor har jag ett gäng! Min syster och jag är uppväxta i såna mössor i olika färger. Min mormor stickade många och hon fodrade dem med flanell så de stacks inte ett dugg. Så söta. :)
Användarens profilbild
Av Innana
Åh, denna är jag också ute efter! Får man haka på tro?
Användarens profilbild
Av Fryle
Innana skrev:Åh, denna är jag också ute efter! Får man haka på tro?
Visst, skicka pm så kan jag ordna med mönstret nästa vecka.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?