Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Idag blev jag tvungen att bära Oscar när jag skulle laga middagen. Han var trött och gnällig och ville upp.
Så fram med Norrskenet och upp på ryggen och börja knyta ett omslutet ryggkryss. Men hur det var så drog jag sjaländarna ner under rumpan och sen upp över axlarna och gjorde typ tibetan i knuten på bröstet.
Killen satt som ett smäck och åkte inte ner nånting. Annars om man tar över axlarna och sen över rumpan och fram för att knyta så tycker jag att han halkar ner flera dm. (oavsett sjal så halkar han ner på ryggen)

Så ett tips: ha smokingbälte på ryggen först och sen knut på bröstet och sen ner under benet över rumpan/ryggen och över axeln. Då kan man t.o.m "humpa" upp barnet lite mer om det skulle behövas.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
ahaaaa :)

Hur lång sjal fick du ha till det?

Jag tycker annars att det där omslutet som man gör utan knut på bröstet, mer som ryggsäck är väldigt stadigt och bra och snabbknutet. Men nu måste jag ju testa din variant också :twisted: :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
Mitt nygamla Norrsken som ska vara en 4.7 använde jag till det. (nytt för mig men jag är 4:e pers på den)

Måste testa det fler gånger helt klart och se om jag kan avveckla knuten på bröstet på nåt vis för det blev väldigt mycket knut där fram. :)
Användarens profilbild
Av frida
Så ett tips: ha smokingbälte på ryggen först och sen knut på bröstet och sen ner under benet över rumpan/ryggen och över axeln. Då kan man t.o.m "humpa" upp barnet lite mer om det skulle behövas.
Likt Wiggleproof eller vad det heter? eller var det utan knut :hmm:
Användarens profilbild
Av zmurfan
ska se om jag kan fixa det under dagen
Användarens profilbild
Av zmurfan
den knytningen jag gjorde är INTE wiggleproof iaf... wiggleproof är med twist och inte knut. hann inte med att fixa nån bildserie på vad jag gjorde igår men det var precis en omslutet x på ryggen fast istället för att börja över axeln så började jag under rumpan.
Av Nickis
Jag har i och för sig bara burit min son några få gånger på ryggen, och då provat olika knytningar varje gång. Men den bästa tyckte jag var varianten med ryggsäck där man korsar sjalen över brösten. Vet inte om den heter något. Jag tycker det kan trycka lite om man gör knut. Så jag tog sjalen runt sonen när han satt på ryggen, under mina armar, korsade över brösten, över axlarna och ner i omslut över hans rygg och under hans ben. Kommer inte ihåg om jag knöt i sidan eller på magen, min Easy på 4.7 meter räckte ganska exakt.
Det kändes som en väldigt stadig och skön knytning. Nu har jag ju bara burit korta sträckor, men ändå.
Användarens profilbild
Av frida
zmurfan skrev: INTE wiggleproof iaf... wiggleproof är med twist och inte knut.
Åhå, det är tvisten som gör det (med tvist menas att tyget går tillbaka därifrån det kom va?)(Var det inte en Wiggleprooftråd för ett tag sen, söker...brb)
Var massa trådar med nyttig läsning, bla denna med bildserie, efterföljande diskussion men utan tvist :)
http://sjalbarn.se/data/forum/viewtopic ... iggleproof
Dessutom med i tråden om namn såg jag nu...
Förlåt zmurfan att jag pratar wiggleproof/sprattelsäker i din tråd :oops:
Användarens profilbild
Av Sara P. H.
:D väntar med spänning på bilder!! :oops: trots förklaringarna har jag lite svårt att fatta skillnaden...(mittinatten :roll: )och våddå tvist :rodna: :hmm:
Användarens profilbild
Av Imse
Det här måste jag prova!
Användarens profilbild
Av Imse
Nu har jag provat. Det blev värklegen en tajt och god knytning. Tjejen sitter bra i denna knytningen :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
Ber så mycket om ursäkt för att jag inte hunnit fixa bilder ännu. Vi har varit sjuka och är förkylda fortfarande. Ska se om jag kan fixa bilder under veckan nu istället.
Användarens profilbild
Av Molla
Ingen bild??
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?