Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Virriga familjen
Nu har vi tränat ryggknyt lite sporadiskt hemma i nån månad. Men det går dåligt! :duh:

Jag får till en hyffsad ryggsäck, men jag kan inte tycka att det är bekvämt. Korsar jag där fram så känns det som att jag ska strypa mig själv efter ett tag. Och korsar jag inte så får jag ont uppe på axlarna. Gör jag fel? :hmm:

Omslut är ju jätte bra men det går inte utan sambons hjälp. Försöker jag själv så blir sonen som en makaron. Han böjer sig bakåt och det är omöjligt att få till det. Är livrädd för att han ska falla så jag vågar inte testa så mycket. Han är snart 9 månader så det går ju inte att säga till honom att vara stilla. Han väger nästan 10kg så det börjar vara tungt och klumpgt att ha honom fram eller på höften.

Tips tips tips!!! Fler som har haft livsfarliga makaroner?? :mitvit:
Av Virriga familjen
Ok, det ska jag testa imorgon så fort sonen vill bli buren.
Användarens profilbild
Av amöba
Jag tycker att det är bekvämast att knyta på bröstet. Det är lite bökigt att få till så att kanterna blir ordentligt sträckta samtidigt som knuten inte hamnar för högt upp mot halsen, men när jag har lyckats har jag orkat bära länge.

Twisten är en bra kompromiss. Har du provat att knyta tibetansk ryggsäck? Bekvämt över bröstet, men man får vikten mycket på axlarna så för min del har det inte varit någon knytning för långbärande.
Av Virriga familjen
Tycker att det är svårt att knyta på bröstet. Får knuten högt upp och det är ju inte alls bekvämt. Men det kanske är mer träning som gäller.

Tibetansk har jag inte testat, måste nog ge det ett fösök också!
Av suramin
Här är en till med en makaronbebis :hello:

Jag knyter omslutet på ryggen med knut fram på bröstet. Jag drar åt jättemkt och knyter fast henne så att hon inte kan slingra sig ur. Sedan kan jag i relativt lugn och ro fixa korset bak. Sedan efterdrar jag kanterna på krysset när jag har ställt mig upp, för annars trycker hon ifrån bakåt och trycker sig ur hela knytningen. Att göra omslutet utan knut fungerar bara om hon är jättetrött, för då vilar hon lugnt mot min rygg.

Men i början tyckte jag att det var bäst att öva med en soffkudde eller docka för att få upp farten lite..... tålamod är inte denna *snabb*makarons starka sida (ignorera gärna mina dåliga pastaskämt :wink:)

Lycka till!
Av Virriga familjen
suramin skrev:Här är en till med en makaronbebis :hello:

Jag knyter omslutet på ryggen med knut fram på bröstet. Jag drar åt jättemkt och knyter fast henne så att hon inte kan slingra sig ur. Sedan kan jag i relativt lugn och ro fixa korset bak. Sedan efterdrar jag kanterna på krysset när jag har ställt mig upp, för annars trycker hon ifrån bakåt och trycker sig ur hela knytningen. Att göra omslutet utan knut fungerar bara om hon är jättetrött, för då vilar hon lugnt mot min rygg.

Men i början tyckte jag att det var bäst att öva med en soffkudde eller docka för att få upp farten lite..... tålamod är inte denna *snabb*makarons starka sida (ignorera gärna mina dåliga pastaskämt :wink:)

Lycka till!
Ja knut gör jag alltid, annars skulle det inte gå. Men tyvärr så glider våra sjalar så pass lätt att så sonen gör sin första makaronböj bakåt så blir det så lös att han glider ned. Och står jag helt bockad framåt så hamnar han på den ena eller andra sidan. Skulle kanske testa med en strävare sjal.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Virriga familjen skrev:

Lycka till!
Ja knut gör jag alltid, annars skulle det inte gå. Men tyvärr så glider våra sjalar så pass lätt att så sonen gör sin första makaronböj bakåt så blir det så lös att han glider ned. Och står jag helt bockad framåt så hamnar han på den ena eller andra sidan. Skulle kanske testa med en strävare sjal.
Glider hoppen också? Testa att dra fast ena änden mellan knäna under tiden du trixar upp den andra runt ryggen. Det finns ju jättetrevliga människor i närheten Ö-vik man kan få hjälp av också. ;-)
Av suramin
Mary_Cherry skrev:
Virriga familjen skrev:

Lycka till!
Glider hoppen också? Testa att dra fast ena änden mellan knäna under tiden du trixar upp den andra runt ryggen. Det finns ju jättetrevliga människor i närheten Ö-vik man kan få hjälp av också. ;-)
Precis så gör jag också.
Användarens profilbild
Av MilanE
Senaste gångerna jag gjort ryggsäck har jag gjort utan knut (bara runt axeln) och så tibetanskt avslut. Det tibetanska avslutet uppväger lixom trycket bakåt på axlarna som blir annars. Men som nån skrev belastar det en hel del på axlarna, så jag skulle inte ha så flera timmar.

Jag måste nog göra som Suramin skrev (snabbmakaron :rofl: ) och träna mer med soffkuddarna, för omslutet fungerar inge vidare för oss heller :(
Av Virriga familjen
Mary_Cherry skrev:
Virriga familjen skrev:

Lycka till!
Yes, den glider. Jag måste nog ha hjälp handgripligen eller kanske en ny sjal :mitvit:
Av Virriga familjen
Har nu testat lite olika modeller av knytningen på ryggsäck och det är ju helt klart tibetanskt som funkar bäst. Men det verkar som att sonen inte gillar att sitta i sjalen på ryggen alls. Selen funkar mycket bättre, konstigt! :hmm:
Användarens profilbild
Av MilanE
Virriga familjen skrev:Har nu testat lite olika modeller av knytningen på ryggsäck och det är ju helt klart tibetanskt som funkar bäst. Men det verkar som att sonen inte gillar att sitta i sjalen på ryggen alls. Selen funkar mycket bättre, konstigt! :hmm:
Så har det varit för oss också, men jag har antagit att det är därför att hon sitter fast mer med armarna i sjalen. Hon gillade inte angelpacken nåt vidare heller (som är lite högre)... Tur det funkar med nåt i alla fall (fast visst skulle det vara mysigt att kunna bära i sjal på ryggen!)
Av Virriga familjen
MilanE skrev:
Virriga familjen skrev:Har nu testat lite olika modeller av knytningen på ryggsäck och det är ju helt klart tibetanskt som funkar bäst. Men det verkar som att sonen inte gillar att sitta i sjalen på ryggen alls. Selen funkar mycket bättre, konstigt! :hmm:
Så har det varit för oss också, men jag har antagit att det är därför att hon sitter fast mer med armarna i sjalen. Hon gillade inte angelpacken nåt vidare heller (som är lite högre)... Tur det funkar med nåt i alla fall (fast visst skulle det vara mysigt att kunna bära i sjal på ryggen!)
Ja det där med armarna kan ju stämma. Men jag vågar inte bära sonen med armarna utaför i omslut på ryggen än. Jag tycker att det känns som att han ska tippa bakåt och falla ur liksom. Med becon kan man ju göra hur man vill, han sitter som en smäck i den.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Virriga familjen skrev:
MilanE skrev:
Ja det där med armarna kan ju stämma. Men jag vågar inte bära sonen med armarna utaför i omslut på ryggen än. Jag tycker att det känns som att han ska tippa bakåt och falla ur liksom. Med becon kan man ju göra hur man vill, han sitter som en smäck i den.
Clara har alltid dragit ut armarna och lutat sig bakåt, men hon har aldrig ramlat ur. :lol: Jag tror det är näst intill omöjligt om man inte har knutit jättelöst. Men var frisk nästa gång det är sjalträff så kan du ju få hjälp. ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?