Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har ett tyg från Åhlens som heter Randi som jag tycker så mycket om, det är sååå snyggt.
Nu undrar jag om det är någon som vet vilket tyg jag menar och om det skulle duga att göra sjal utav? En ringsjal kanske? Den bit jag har ska jag använda till MT.
Bild
Senast redigerad av millla den ons aug 20, 2008 17:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Molinia
Jag har använt det till en mt, det blev kanonbra. Jag tror det funkar utmärkt till en sjal.
Användarens profilbild
Av millla
Det ligger på 120cm bredd. Hur brett tyg ska man ha i en ringsjal?
Av Sia
Jag tänkte DIREKTRandig MT by Bellisbellan när jag såg tyget på din bild, så jag förstår att du ska göra en MT av första biten, det skulle jag också ha gjort, den är ju så SNYYYGG!
Användarens profilbild
Av camsch
Jag älskar också det tyget!

Det tror jag skulle passa alldeles utmärkt till en ringsjal då det har bra diagonalstretch.

Jag har själv en skötväska, 2 fodral (till sele och till småsaker) och snart ett selöverdrag (slipskin) i det tyget...
Det bästa med det är att det passar till nästan alla färger :)
Användarens profilbild
Av millla
Den bit jag har ska bli till två stycken MT, en till mig och en till en kompis som snart ska ha barn. Sittdelen blir randig och axel- och midjeband i brunt, tyget Hanna också från Åhlens. Det är förresten det som skymtar fram lite i utkanten av bilden.
Dumt bara att det ligger på en sån snål bredd, hade det legat på 150cm kunde man gjort två ringsjalar av tyget, alltså delat det på längden. Nu blir det bara en sjal och mycket spill.
Användarens profilbild
Av Pilotta
Visst är tyget snyggt!
Jag köpte en stuvbit av det tyget och tänker göra en mei tai eller sele (kanske både och :D ).
Jag har ganska mycket svart manchestertyg som jag tänkte ha till axelband och midjebälte, vad tros om det?
Förresten undrar jag om nån vet hur många grader man ska tvätta Randi i?
Användarens profilbild
Av bergjonna
Fiiint tyg, likt min rebozo.
Av msuse
vad fint! :love: hittar aldrig nå't på mitt åhlens..kanske skulle titta lite noggrannare..? :floet2:
Av Challe
Detta har vi som hissgardiner i köket! Jättefint! :P
Användarens profilbild
Av millla
Nu är MT:n klar!
Med huvudstödet nere:
Bild
Och huvudstödet uppe:
Bild
Användarens profilbild
Av tweed
Snyggt! Verkar vara en väldigt bra modell du har fått till, vad har du för mått? Fodrar du med något emellan?
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Mycket snyggt! Man kanske skulle ta sig en tur till Åhlens...
Användarens profilbild
Av millla
kvarnvik skrev:Snyggt! Verkar vara en väldigt bra modell du har fått till, vad har du för mått? Fodrar du med något emellan?
Det är Knyttets beskrivning som finns i den klistrade tråden med sybeskrivningar, den är kanon. Jag har använt den till fyra MT:s nu och den är lätt att följa och lätt att anpassa i storlek, bara ändra lite i måtten.
Jag fodrar med ett lager i sittdelen och tre lager i midjebandet för stadga, det blir väldigt bekvämt.
Användarens profilbild
Av lotti
millla skrev:Nu är MT:n klar!
Med huvudstödet nere:
Bild
Och huvudstödet uppe:
Bild
Jättefin! :loving:
tog mig friheten att klistra in de stora bilderna i stället!!!! :wink:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?