Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Jag har ett jättebra mönster på en stickad kant (spets)
Användarens profilbild
Av MuuM
Knyttet & K skrev:Jag vill virka någon sorts spets-/uddkant på en filt. Hur gör jag?
En enkel uddkant gör du med luftmaskor - säg 3-4 stycken - som fästs med fasta maskor i kanten en liten bit ifrån varandra.

En blogg säger:

Virka ett varv fastmaskor runt filten . Virka sen 1 fm i första fm, hoppa över 2 fm,
1 hst- 1 st- 1dst- 1st- 1 hst i nästa fm, hoppa över 2 fm, 1 fm i nästa fm osv varvet ut.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Annars finns en bra beskrivning här:

http://antitanti.blogspot.com/2008/05/d ... iltar.html

(Är uttråkad på jobbet)
Haha. Vi googlade och hittade samma blogg. :-)

Två själar, en tanke.

/MuuM
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Muuminmamman skrev:
Knyttet & K skrev:Jag vill virka någon sorts spets-/uddkant på en filt. Hur gör jag?
En enkel uddkant gör du med luftmaskor - säg 3-4 stycken - som fästs med fasta maskor i kanten en liten bit ifrån varandra.

En blogg säger:

Virka ett varv fastmaskor runt filten . Virka sen 1 fm i första fm, hoppa över 2 fm,
1 hst- 1 st- 1dst- 1st- 1 hst i nästa fm, hoppa över 2 fm, 1 fm i nästa fm osv varvet ut.
Det var någor sådant jag spontant tänkte då gör jag nog å.

Bubbi - din stickade kant såg rätt enkel ut, men jag stickar så långsamt att jag inte vet om jag hinner bli färdig i tid då :lol:
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:
Muuminmamman skrev:

En blogg säger:

Det var någor sådant jag spontant tänkte då gör jag nog å.

Bubbi - din stickade kant såg rätt enkel ut, men jag stickar så långsamt att jag inte vet om jag hinner bli färdig i tid då :lol:
Min kant går supersnabbt att sticka. nackdelen är att man måste sy på den sedan.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?