Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sofiutane
Diddeldis mönster finns i en klistrad tråd alldeles i början av "gör det själv" Alla mönsterbeskrivningar ligger i den tråden.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag kan jag rita av mitt mönster och skicka åt dig. Det är en lite mindre väska en Diddeldis, men rymmer väldigt mycket ändå.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag klistrar in Diddeldis bild så är det lättare att förklara
Bild

Du viker bara väskan dubbel (räta mot räta, tänk att du viker den där Diddeldi skrivit ut axelbandets bredd) och syr ihop sidorna på själva påsen. Sen syr du fast botten. Sömmen på väskan ska vara mot ovalens långsidor, om du förstår hur jag menar. Sen fållar du axelbandet, eller syr en snedslå runt om.
Användarens profilbild
Av Fryle
Marit skrev:I sommar har jagi nte sytt en utan TVÅ väskor efter diddeldis mönster!
Jag träffade diddeldi före jul och fick se en enkel tygväska som utan lock och annat överflödigt höll en massa grejor på plats.
Jag färgade tyget lila och det blev ursnyggt.
Den ena väskan gav jag till min kompis och den andra fick visa vad den gick för i går när jag och tre barn + en kompis var på Malmöfestivalen. I väskan hade jag bl a tre vattenflaskor och som mest tre ytterplagg. Tack vare att man kan hänga väskan ute på själva axeln belastar den inte musklerna mellan axel och hals! :vågen: Otroligt skönt!
TACK för "demonstrationen" diddeldi! Och TACK för beskrivningen Knyttet!!!
Och var är bilderna på väskorna?
Användarens profilbild
Av Fryle
Jättefin!

Har du fållat kanterna eller är den fodrad?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?