Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sanfora
för jag ska just till och sy i ett blixtlås i den klänning som jag syr... jag kan inte minnas att jag någonsin sytt ett blixtlås och tyget är en sidenstuv från min farmor som jag skulle ha som sjal när jag gifte mig. (Men det var så varmt att det inte blev så). Nu syr jag en helfodrad klänning till Junia att ha på sitt 5årskalas på lördag. Håll en tumme för att jag inte tabbar mig helt och hållet...!
Användarens profilbild
Av Luna
:tumsup:

Dragkedjor är värt att tråckla fast med tråd istället för att nåla innan du syr.
Hänger du med på vad jag menar?
Senast redigerad av Luna den tor aug 14, 2008 22:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Sanfora
Luna skrev::tumsup:

Dragkedjor är värt att tråckla fast med tråd istället för att nåla innan du syr.
Hänger du med på vad jag menar?
Jag är med! Ja, kanske jag skulle göra det, har inte kommit igång ännu. jag tråcklar imorgon tror jag, visst är det lite för sent för sådana här grejer :wink: ?

Vilket antiklimax :-)
Användarens profilbild
Av Sanfora
äsch, kunde inte hålla mig så jag sydde, utan tråckling och allt. Blev helt ok, riktigt bra för att vara första gången i vuxet tillstånd ;-)

Jag visar bilder imorgon, kanske är den klar då :-) Eller, det måste den ju vara, hon ska ju ha den på lrödag...
Användarens profilbild
Av Luna
Kul att det gick bra. Nu kan du sy i en dragkedja. :vågen:
Användarens profilbild
Av Sanfora
Sneakpeek: (lösa trådar, blixtlåsänden ofäst etc)
Men helt ok, tycker jag. Blixtlåset syns ej, hänget ser ut som en liten droppe och stör inte i verkligheten, tycker jag (plus att jag måste tycka så, det finns ju där... ;-))
Bild
Användarens profilbild
Av korell
Bravo! :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Jättefin!

(och om du inte redan använt den, kan jag tipsa om blixtlåspressarfoten vars fördelar jag upptäckte i våras, innan dess har jag haft den vanliga, men den till blixtlås är oslagbart bäst!)
Användarens profilbild
Av Siania
Snyggt! :D
Användarens profilbild
Av Sanfora
Nu har jag precis sytt klart den, suttit i 3½ timme oavbrutet. Jag är slut! En del små skönhetsfel finns det verkligen, men på det hela taget är jag nöjd. imorgon kommer bild med flicka i klänningen.
Användarens profilbild
Av Hello
Sanfora skrev: imorgon kommer bild med flicka i klänningen.
Det ser vi fram emot!! Den ser väldigt fin ut, det lilla man ser på bilden ovan!
Av surftrollet
Det som syns ser ju bra ut! :D Ser fram emot livebilden!

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?