Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag letar efter muddväv till kanintyget från Jnydesign. Kollade in SoS buna muddväv http://www.stoffochstil.http://www.stof ... leid=16873 , men det är ju supersvårt att veta om den bruna passar eller inte.
Någon som köpt eller har hemma som vet?

Sedan undrar jag angående det turkosa kanintyget - vad finns det för muddväv som passar till färgmässigt? Förslag mottages tacksamt!
Användarens profilbild
Av erisara
Till det turkosa med lila tryck så har jag nu nog tre olika lila muddvävar (jag vill matcha en velour och muddväv med kaninerna). Det var svårt att lyckas med.

Turkos eller lila muddväv från Stoff och Stil matchar i vart fall inte (tyvärr, för det hade jag redan).
Av Marine78
Turkos muddväv som är nära nog identisk färgmässigt finns hos MG tyger. Brun har jag också använt MG:s men den är ljusare. Trodde faktiskt att S&S bruna skulle passa bättre till eftersom den är mörkare. Väntar leverans av den så jag vet inte ännu.

Velour som matchar riktigt bra till det turkosa finns hos Andersson & Hjalmarsson i Ulricehamn. Dels har de en underbar randig som skall vara limegrön/turkos randig (dock var det gröna ärtgrönt sist p g a miss) R065 heter den och så har de en enfärgad turkos som är lika i färg 065 (kanintyget är uppstickat hos A&H så det kan ju vara förklaringen till att det funkar så bra färgmässigt ;-)). Även Hilcos turkosa & mörkbruna velour passar bra till kaninerna.
Senast redigerad av Marine78 den fre aug 15, 2008 09:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Summer
tass...

Fast just nu jagar jag tråd... Någon som har koll på vilka dor tak-färger som matchar? Ska beställa hos bibbis textil.
Av Marine78
Turkos 367, brun 344
Summer skrev:tass...

Fast just nu jagar jag tråd... Någon som har koll på vilka dor tak-färger som matchar? Ska beställa hos bibbis textil.
Användarens profilbild
Av Hello
Jofotex har en mörkbrun som matchar ugglorna. Den passar bra till de turkos/bruna och orange/bruna kaninerna.
Användarens profilbild
Av Summer
Marine78 skrev:Turkos 367, brun 344

Du är en klippa! :D
Av Marine78
;-) Eller bara galet sömnadstokig (läs kanintokig som syr aldeles för mycket i kanintyg) som dessutom träffar Bibbi typ en gång i månaden *skratt*. Hon bor nästgårds, bara drygt 2 mil bort. :D
Summer skrev:

Användarens profilbild
Av Summer
:D (Bibbi är farlig, mitt jag bara måste ha är uppe i 1500kr... :oops: måste nog rationalisera lite så jag har råd med tyg också...)
Vet du vilken tråd som matchar det benvita tyget också? Trots att jag har den stora bilden på tråden så är det svårt...
Marine78 skrev:;-) Eller bara galet sömnadstokig (läs kanintokig som syr aldeles för mycket i kanintyg) som dessutom träffar Bibbi typ en gång i månaden *skratt*. Hon bor nästgårds, bara drygt 2 mil bort. :D
Summer skrev:

Av Marine78
benvita kaninerna? I så fall är det färg nummer 201 eller 548. De har lite olika ton men smälter in väldigt bra i tyget båda två (förklaringen till att jag kan hjälpa till är attt jag för ett antal månader sedan köpte ett helsortiment av Bibbis tråd så jag har alla 120 olika färgerna hemma *skratt*)
Summer skrev::D (Bibbi är farlig, mitt jag bara måste ha är uppe i 1500kr... :oops: måste nog rationalisera lite så jag har råd med tyg också...)
Vet du vilken tråd som matchar det benvita tyget också? Trots att jag har den stora bilden på tråden så är det svårt...
Marine78 skrev:;-) Eller bara galet sömnadstokig (läs kanintokig som syr aldeles för mycket i kanintyg) som dessutom träffar Bibbi typ en gång i månaden *skratt*. Hon bor nästgårds, bara drygt 2 mil bort. :D
Summer skrev:

Av Marine78
Marine78 skrev:benvita kaninerna? I så fall är det färg nummer 201 eller 548. De har lite olika ton men smälter in väldigt bra i tyget båda två (förklaringen till att jag kan hjälpa till är attt jag för ett antal månader sedan köpte ett helsortiment av Bibbis tråd så jag har alla 120 olika färgerna hemma *skratt*) Bibbi brukar fråga mig själv ibland eftersom hon inte syr barnkläder men vet att jag gör det och att jag dessutom ofta använder mig utav de tyger hon blir tillfrågad om träd till ;-)
Summer skrev::D (Bibbi är farlig, mitt jag bara måste ha är uppe i 1500kr... :oops: måste nog rationalisera lite så jag har råd med tyg också...)
Summer skrev:

Användarens profilbild
Av Summer
Marine78 skrev:benvita kaninerna? I så fall är det färg nummer 201 eller 548. De har lite olika ton men smälter in väldigt bra i tyget båda två (förklaringen till att jag kan hjälpa till är attt jag för ett antal månader sedan köpte ett helsortiment av Bibbis tråd så jag har alla 120 olika färgerna hemma *skratt*)
Jag har rätt stor lust att göra det också :D Då kör jag på 201 som finns i stor rulle... Tack så hemskt mycket för hjälpen! (även med mudd/tygerna som dom andra frågat om!)
Användarens profilbild
Av milimina
vem är bibbi? :mitvit:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?