Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av diddeldi
alltså, de som säger att det är så enkelt har nog barn som är någorlunda lugna :wink: . jag vet exakt hur man ska knyta, i teorin eller på andra, men när atlas "hjälper till" så blir det i princip omöjligt... men jag räknar med att han kommer att bli mer hjälpsam i framtiden :wink:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Mia skrev:Jag har en favisknytning som jag tycker är rätt lätt!
(Lyckas aldrig med riktigt omslut...)
Dock är jag inget bra på bildserier... men försöker förklara.

Jag läger sjalen framför mig, utslätad på mitten.
Sätter barnet med dumpan mitt på sjalen och drar upp tyg till nacken, med ryggen mot mig.
Tar tag i överarmarna inkl tyg och svingar upp på ryggen.
Drar sjalen över axlarna, ser till att dra åt rejält i underkant (som dessutom viks in under rumpan och upp mellan oss, så barnet måste ha rejält särade ben.
Håller en ände mellan knäna/tänderna och den andra drar jag bakdirekt ner under samma axel, använder båda händerna. Bekymra dig bara om överkanten på sjalen och dra den så högt du når över barnets rygg och under motsatta ben. Under kanten följer med automatiskt!
Gör samma sak med andra sidan.
Avsluta direkt med knut på magen eller som tibetanen.
Skön, relativt lätt och snabb knytning och definitivt stabil!!
Är en sjalnovis, men är det inte ryggsäck du beskriver???
Hur som så har jag redan försökt *buhu*. Det går knappt att få honom att sitta stilla mer än en sekund på sjaltyget och sedan när jag svingat upp honom på ryggen så slänger han sig än hit än dit och jag har knappt kraft att hålla honom i schakt och än mindre knyta till sjalen...Bild
Men jag ska inte ge upp så lätt. Tusen tack för att du tog dig tid att svara.
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Mia
Vad jobbigt!

Jo det är en typ av ryggsäck men genom att breda ut banden bak när de korsas så blir det mycket stadigare.

Om man har ett barn som slänger sig bakåt så brukar det vara lättare att knyta en ryggsäcksvariant än omslut för man kan dra upp tyget högre och det är lättare att snabbt som attan dra åt hårt.
Men blir han arg eller ledsen så är det ju inte kul att fortsätta... är han det eller är han "bara rörlig"?
Användarens profilbild
Av Buscilla
diddeldi skrev:alltså, de som säger att det är så enkelt har nog barn som är någorlunda lugna :wink: . jag vet exakt hur man ska knyta, i teorin eller på andra, men när atlas "hjälper till" så blir det i princip omöjligt... men jag räknar med att han kommer att bli mer hjälpsam i framtiden :wink:
Du har så rätt, så rätt. Jag VET också hur man ska göra i teorin. Håller tummarna på att våra söner blir mer hjälpsamma vad det lider :wink: ...
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Buscilla
Mia skrev:Men blir han arg eller ledsen så är det ju inte kul att fortsätta... är han det eller är han "bara rörlig"?
han är oftast "bara" rörlig, men då är han inte så lite rörlig. Det är inte för inte han går under namnet Trassel bland släkt och vänner :wink:.
Jag läste någonstans att "någon" (minns tyvärr inte vem :oops: ) satte sitt barn på ryggen och lekte häst för att vänja honom vid den positionen. Det kanske kan vara värt att prova. Fast just nu är han för liten för att sitta själv på ryggen, han kan ju inte hålla fast sig än.
/Cecilia
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?