Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av elli
Jag är i startgroparna för ett projekt men jag skulle behöva lite kloka råd. Jag har ritat en del egna mönster men känner att jag skulle vilja ha lite hjälp.

Om jag har ett mönster i 98 och vill göra de till andra storlekar (74, 80, 92, 104, mfl)hur går jag lättast tillväga?

Är de någon duktig själ som kan ge mig lite råd....
Användarens profilbild
Av annemi
Det var länge sen jag höll på med sånt, men för att få det helt rätt (konfektionsmässigt) så försök hitta graderingstabeller. Där står ju hur mkt manlägger till på olika delar i mönstret storlek för storlek. Det borde väl också finnas på nätet som allt annat... :roll:
Användarens profilbild
Av Lydia
*tassmärker*
Användarens profilbild
Av Stream
annemi skrev:Det var länge sen jag höll på med sånt, men för att få det helt rätt (konfektionsmässigt) så försök hitta graderingstabeller. Där står ju hur mkt manlägger till på olika delar i mönstret storlek för storlek. Det borde väl också finnas på nätet som allt annat... :roll:
Och dela mönstret i fyra delar, mitt på bredden och på längden. Sen flyttar du ut delarna ifrån varandra så mycket som behövs, tejpa ihop igen. :roll:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
annemi skrev:Det var länge sen jag höll på med sånt, men för att få det helt rätt (konfektionsmässigt) så försök hitta graderingstabeller. Där står ju hur mkt manlägger till på olika delar i mönstret storlek för storlek. Det borde väl också finnas på nätet som allt annat... :roll:
Graderingstabell och mönster gav 3 ynka träffar på Google... :(
Användarens profilbild
Av elli
annemi skrev:Kolla här
http://www.cmgarment.nu/gradering-av-moenster.html

ring och fråga om dom vet var man få tag i tabeller (om dom ska göra det kanske det är dyrt)

eller kanske här http://www.modeva.se/ritning.htm

Är det för eget hemmabruk eller är det för tillverkning?
För tillverkning...hoppas jag....jag är fortfarande i fundera och drömma stadiet.
Men jag vill även lära mig mer om mönsterkonstruktion för att kunna sy mer till dottern.
Användarens profilbild
Av miriel
Låter intressant! *märker tråden och fäljer med spänning* :D
Användarens profilbild
Av knutis
*tassar* jag också

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?