Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Wickz
VI ska ha en liten i Mars (ja om jag inte blivit helt galen :lol: ) och jag filurar på en Ergo.
Ekonomin är väl aldrig bra när man ska ha barn, är ju massor med ting som vi egentlign vill ha... Men vore trevligt att kunna bära det ena barnet i sele iaf.
Har en elastisklångsjal som nog fungerar ok första tiden till barnet, men jag tycker den är omständlig så en sele vore trevligt att kunna varva med.
Har en Patapåum just nu, men den fungerar inte alls för mig faktiskt, kanten är för hård så den böjs och vrids och blir obekväm fort.
Dessutom fungerar den ju int för nyfödda...
Dottern är snart 19 månader, så hon är ju rätt stor när nästa kommer och vill redan nu inte sitta i sele/sjal för att hon vill kunna hoppa ner och springa (så jag bär i famnen).

Är en ergo med babyinsert något ni rekommenderar ? och Ergo även utan? Trivdes i den när jag testade den, men det säger ju inte hur det fungerar i realiteten.
Av FiaLisa
En liten i mars!! Grattis! :vågen:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Grattis!

Jag har aldrig provat Manducka, så jag kan inte jämföra med den, men vi har älskat vår Ergo från första dagen! Den används fortfarande och Elsa är nu 2,5 år.
Jag gillade inte heller patapum, trodde att jag inte var "selbärare", bara "sjalbärare", men när vi fick hem ergon så förstod jag att det beror på vilken sele man har! Så vi har burit i både sjal och ergo.
Jag rekommenderar alltså Ergo som komplement! :D
Av Solvarm
Jag har inte provat andra selar än Ergon, så jag kan inte jämföra selar. Vi har varit supernöjda med vår Ergo och har använt den massor. Vi har nästan bara burit på magen.

Ni som föredrar manducan (eller annan sele), vad är det som gör den bättre tycker ni?
Användarens profilbild
Av Myrten
Manducan kan du bära spädbarn i mage mot mage från första dagen, det kan du inte med Ergon (det finns en insats att köpa till, men då är det i vaggposition om jag förstått det rätt).

Jag har precis beställt en Beco Butterfly som man även kan bära spädbarn i på ryggen, det kan man inte med varken Manducan eller Ergon.
Användarens profilbild
Av MilanE
Jag provade att bära i infant insert i Ergon när lillan var riktigt liten, men det var inte nån vidare hög mysfaktor tyckte jag. Jag skulle istället ha satsat på en Manduca eller en beco butterfly som har inbyggda babyinsatser. Däremot tycker jag att Ergon är jätteskön nu när lillan klarar sig utan insats och hon trivs också väldigt bra i den!

(Men det mysigaste är ändå trikåsjal tycker jag. O det är faktiskt inte alls svårt att lära sig knyta!)
Användarens profilbild
Av milimani
Jag har provat Manduca, Ergo och Beco och på mig sitter Ergon överlägset bäst.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?