- tis aug 12, 2008 23:53
utan
du ska använda ditt stöd. hålla in magen men samtidigt kunna andas o prata normallt, det stöd du har när du hostar. precis efter hosten stannar magen kvar, musklerna fastnar en kort sekund *pladder* . håll kvar musklerna där, speciellt när du lyfter, vrider dig, böjer dig osv.
jag har/hade oxå dåliga magmuskler, och inte ha de blivit starkare, utan jag märker att jag har andra knep i kroppen att hålla upp mig
att jag inte haft så ont i ryggen beror nog på att ryggmusklerna har varit starka in i norden.
jag kan inte och har aldrig kunnat stå på händer trots 8 år som gymnast för jag inte spänner magen då, det går inte, jag ramlar ihop haha
Jenny m. liten skrev:ja, du ska dra in magen, men inte sådär "hålla andan, lyfta bröstkorgen o sträcka på dig så mycket som möjligt så magen blir så platt som möjligt"annelie skrev:jag tror på magen oxå.Ja jag tänker att själva bärandet i sig måste bli lite träning av magmusklerna... Så ju mer jag bär i sjal desto bättre klarar jag att bära i sjal.
min mage känns starkare, inte mycket men en klar skillnad av att jag, när jag kommer ihåg, "knäpper fast" naveln på ryggraden, med musklerna. Jag hade delade magmuskler och de ha gått ihop lite sen jag började med det
Knäpper fast..? alltså drar in magen, eller vad?
Jag är jättedålig på att dra in magen, jag var det redan innan graviditeten och jag är inte bättre på det nu - därav att magen bara blir större och större. Jag ser fortfarande gravid ut
utan
du ska använda ditt stöd. hålla in magen men samtidigt kunna andas o prata normallt, det stöd du har när du hostar. precis efter hosten stannar magen kvar, musklerna fastnar en kort sekund *pladder* . håll kvar musklerna där, speciellt när du lyfter, vrider dig, böjer dig osv.
jag har/hade oxå dåliga magmuskler, och inte ha de blivit starkare, utan jag märker att jag har andra knep i kroppen att hålla upp mig

att jag inte haft så ont i ryggen beror nog på att ryggmusklerna har varit starka in i norden.
jag kan inte och har aldrig kunnat stå på händer trots 8 år som gymnast för jag inte spänner magen då, det går inte, jag ramlar ihop haha
Stor 03, Liten 05
tränar på engelska. kom in o läs och kommentera
www.englishforchange.wordpress.com
tränar på engelska. kom in o läs och kommentera

www.englishforchange.wordpress.com