Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lydia
Jag har bärpåsar (hemmagjorda, används rätt mkt) och en ringsjal (används inte så mkt), och så kommer jag att köpa en sele (Ergo/Patapum), mest för ryggbärande.

Men jag vill ha en sjal :oops:
Frågan är om det ens är troligt att jag kommer använda den? (jag har inte lärt mig knyta än, men iof går jag på många sjalträffar så tillfälle att lära sig finns ju..)
Och vad ska jag ha för sjal i så fall?? :whut: :hmm:

Hade en EllaRoo när dottern föddes men DÅ tyckte jag inte om den (den var så oelastiskt för en liten nyfödd, när man själv inte kunde knyta ordentligt..).

Vill också VÅGA KNYTA tills nästa bebis... För då vill jag bära med sjal! (fast det dröjer väl ett par år tills nästa kommer..).
Användarens profilbild
Av Tiz
Klart att du behöver en långsjal :) Satsa på en diagonalvävd ;)
Användarens profilbild
Av Lumlum
Är det här forumet inte helt fel ställe att ställa en sådan fråga?! :wink: Har någon någonsin blivit avrådd från skaffa en sjal till?! :lol:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Tycker också du skall satsa på en diagonalvävd sjal nu...
... och när nästa bebis kommer kan du köpa en trikåsjal :wink:

Finns många olika vävda sjalar att välja på. Kolla under 'Sjalrecensioner' och gå på sjalträffar och testa och prova olika sorter (om du inte redan har en favorit som du bara måste köpa...).

Lycka till med sjalköpet! :)
Användarens profilbild
Av Lydia
Hihi, precis vad jag ville höra!

Jodå, sjalträffar blir det 8) Ska försöka hålla mig från att köpa en sjal tills på måndag (Heronträff..).

Diagonalvävd har jag kommit fram till (synd att jag inte köpte en trikåsjal när dottern föddes.. :duh: Lätt att veta såhär i efterhand)
Av Aelia
Klart du ska ha en långsjal. Vi köpte en ny/beg bebina och är sååå nöjda med den. Ska bara försöka lära mig att knyta på ryggen :rock: :rock: :rock:
Användarens profilbild
Av Lydia
Bebina sjärntecken verkar vara en bra sjal, men jag tycker att de ser så dystra ut :oops: Så det får bli någon annan sjal (De andra bebinorna är väl inte LIKA sköna?).
Av Aelia
Lydia skrev:Bebina sjärntecken verkar vara en bra sjal, men jag tycker att de ser så dystra ut :oops: Så det får bli någon annan sjal (De andra bebinorna är väl inte LIKA sköna?).
Näää, men det finns andra sjalar som är oxå mjuka, typ didy :wink:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tiz skrev:Klart att du behöver en långsjal :) Satsa på en diagonalvävd ;)
:iagree:

Skulle tipsa om att skaffa en på drygt 4m - eller tja, så pass lång att du kan knyta dubbel-X, höft-X och omslutet på ryggen utan att behöva ha alldels galet långa tåtar att tampas med! :lol:
Av Aelia
Katharina skrev:Klart du behöver en sjal. Och mitt tips är att om du bara skas ha en sjal så ska du köpa den du fastnar för... för förr eller senare så köper du den i alla fall ;-)

Så sant, bättre att köpa en man tycker om direkt och inte den som är billig.Bild
Användarens profilbild
Av Lydia
Katharina skrev:Klart du behöver en sjal. Och mitt tips är att om du bara skas ha en sjal så ska du köpa den du fastnar för... för förr eller senare så köper du den i alla fall ;-)
Känner jag mig själv rätt så kommer det nog bli en hel del sjalar/bärpåsar/selar osv ändå :oops: :oops: Även om jag köper en som jag gillar som förstasjal... :hide:

Jag får helt enkelt botanisera i alla sjalar på måndag på Heron!! :rock:

Angående sjal-längd så är jag kort (157 cm), men krallig (iof på nergående.. men väger nu ca 77 kg :oops: ). Skulle tro att jag behöver drygt 4 meter (4,5 typ? beroende på vad det går att välja på i den sjalen jag vill ha.. När jag väl bestämt mig för vilken jag ska ha..).

Funderar lite på en "Gås"?
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag hade nog satsat på en diagonalvävd som stork, Hoppis, Easycare, Bebina eller En Didymos. Gåsen är ju inte diagonalvävd. När de kommer upp lite i kg blir det inte så skönt att bära i en tuskaftvävd. Jag slutade att bära i Rebozon i höstas. Nu väger Ville 12,5 kg och det är bara Storken och Hoppizen av sjalarna, som gäller här.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Det kommer nog att finnas alla möjliga märken och längder på sjalträffen som du kan prova :) Gåsen är lätt strechig på diagonalen.
Användarens profilbild
Av Lydia
Läste att gåsen är "lätt stretchig på diagonalen", vilket jag fick till att den var diagonalvävd, men så är jag helt ny på det här med sjalar också :hmm:
Tänkte att Gåsen skulle bli en bra sommarsjal (Hanna väger 9 kg.. är väl drygt 75 lång).
Av Aelia
Lydia skrev:Läste att gåsen är "lätt stretchig på diagonalen", vilket jag fick till att den var diagonalvävd, men så är jag helt ny på det här med sjalar också :hmm:
Tänkte att Gåsen skulle bli en bra sommarsjal (Hanna väger 9 kg.. är väl drygt 75 lång).
Benjamin är 8.4 och äår 71 cm, och gåsen funkade jätte bra när jag provade den, skulle nog funka för er oxå, det är ju inte så stor skillnad (vikten) mellan våra barn.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?