Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
När man knyter omslutet ska då "smokingbältet) gå upp över axlarna på barnet eller ska det sitta under armhålorna? Har testat både och tyckte han satt bäst med det uppdraget helt i nacken, men han kanske blir för inpackad då :roll:
Användarens profilbild
Av Helma
Jag har det över hela axlarna på Lisan.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Har sjalen över axlarna, enklast om man svingar med både barn och sjal.
Användarens profilbild
Av diddeldi
det beror på barnet tycker jag. om man lyckas ha armarna innanför hela tiden och barnet sen inte tar upp dem så är det bekvämast, men om barnet ändå snart tar upp armarna så är det bättre att knyta tajt. dvs med armarna utanför så att inte knytningen blir slapp när barnet tar upp armarna.
Användarens profilbild
Av milimani
Oki! Tack för era svar! Då knyter jag in honom så länge han inte protesterar :D
Av Lillblomma
Hej!

Vet inte om "alla" gör så men nånstans har jag lärt mig att få till krysset ganska lätt. Jag brukar inte knyta på bröstet, men min lilla bär jag oftast i "Vrikkesikker" och den stora, som sitter bättre i omslut, bär jag knappt längre...
(Visserligen tycker jag Vrikkesikker är svårare att få till med en liten bebis eftersom hon sitter så högt upp att jag når dåligt att sprida ut krysset underifrån sas... Kasnke dax att börja med omslutet på henne med nu när hon blivit lite längre...)

I alla fall.. Oavsett om man har knutit på bröstet eller sätter ena änden mellan knäna så tar jag ena sjaltampen med bägge händerna, kanske 60 cm isär och så svingar jag sjalen över huvudet precis som när man hoppar hopprep baklänges. Sen tar jag tag i sjalkanterna redanför rumpan (en arm på varje sida) och brer ut tyget innan jag för in det under barnets ben.

Fånigt tips kanske... Gör "alla" så? Träffar aldrig några sjalare. Har iaf inte sett nån IRL som burit på ryggen...

//A
Användarens profilbild
Av Kallesmamma
På min 1,5-åring finns inget annat alternativ än att låta honom ha armarna utanför... :roll:

Kanske därför jag inte tycker att det är SÅ skönt och smidigt med sjal, utan hellre använder ergo eller mei tai för ryggbärning...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?