Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är ny på det här med sjalar, men köpte mig mot allas inrådan en ringsjal (RINGO) som nybörjarsjal. Den har inte blivit flitigt använd när lillan är så liten då jag inte får till liggandes eller mage mot mage med benen innanför. Känns som om benen och fötterna blir mos. Hittade ett inlägg där de visade en bild med japansk knytning och den fick jag faktiskt till! :shock:
Hur orolig behöver jag vara och kan benen vara utanför fastän hon bara är 2.5 månad? Inte lätt detta att lära sig själv hihi. Hoppas mycket på sjalen när hon blir riktigt stadig och kan sitta ordentligt i den. Är tacksam för alla råd jag kan få och om någon vill visa bilder med en så liten i ringsjal. :D
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag bär nu min tremånaders i Ringo sittande på höften eller mage mot mage och tycker att det fungerar alldelas utmärkt. När han är vaken altså. Sover gör han bättre i långsjal.

Kan också säga att jag aldrig tappat något barn ur sjalen även om min mellantjej gjorde tappra förösk att bli tappad :D Man hinner känna att barnet är på väg att glida ur och fåga upp det.
Användarens profilbild
Av Hannah83
Hehe, nej det får vi inte hoppas att hon ska rymma ur för mig. Men är det ok att ha benen utanför då? Hur går det med huvudet? Hon börjar bli stadig, men det svajar ju lite fortfarande. :?
Användarens profilbild
Av AnKa
Hannah83 skrev:Hehe, nej det får vi inte hoppas att hon ska rymma ur för mig. Men är det ok att ha benen utanför då? Hur går det med huvudet? Hon börjar bli stadig, men det svajar ju lite fortfarande. :?
Men varför skulle det inte vara ok att ha benen utanför???
Arvid är stadig i kroppen och huvudet och det bör nog barnet vara för att det skall vara riktigt bekvämt att bära med sittande barn i ring elller kortsjal. Men en kort stund kan du ju stötta med handen om du vill ha henne upprätt. Vagga är ju något som inte uppskattas av alla barn, tyvärr.

Men ringsjal är inte den lättaste sjalen och det tog lång tid innan jag blev kompis med ringsjal. Allt är så mycket lättare nu när man redan sjalat ett barn tidigare och kan småknepen. Första sjalbarnet bar jag inte snabbt och elegant i ringsjal när hon var tre mån :D
Användarens profilbild
Av Hannah83
Haha, antagligen något jag fått för mig för att de visade så i boken. (Är ju som sagt ny på detta). Har burit henne idag och det har gått bra! Lite krångel att få till det, men övning ger ju färdighet säger dom. :lol:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?