Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lydia
En som vi känner har just fått ett till barn. Hon har en son som är *hmm, tänker* typ 3 år gammal, och fick nu en dotter.

Vill ju ge någon "välkommen-till-världen-present", och funderar såklart på någon variant av sjal :lol: :twisted:

Nu är frågan; vad ska hon ha? Vill inte avskräcka henne med jobbig långsjal, men å andra sidan så är det väl just det hon skulle behöva (elastisk?). Får väl lura med henne på sjalträff på Heron så småningom så hon får knythjälp?
Ringsjal? Känns inte som något man skulle använda så supermkt till liiten bebis, samma med bärpåse (även om man KAN göra det). x-ringsjal?

Från när kan man använda MT och liknande "sel-sjalar"?
Måste ju egentligen inte vara en sjal som hon ska använda just nu, men det vore ju smartast, så hon fastnar i sjal-träsket :lol: :floet2:

Och om jag ska fixa en bärsjal så blir det nog en begagnad elastisk? Hur lång och vilken sort skulle ni rekomendera? Får ju inte bli för dyrt..
Hon är nog rätt normallång *minns inte, har inte träffat henne på eeevigheter, är sambons kompis egentligen*, och är väl rätt normalstor i omfång, men har stora tuttar 8)

----------------------------------------------------------------------------------
Sen ska vi på dop i vår, min kompis son som ska döpas. Han är född i slutet av juni, men jag har ingen koll på hur stor han är osv.
En bärpåse blir väl en bra present till dem? Eller ska jag satsa på ringsjal=
Mamman är SMAL och "späd" (om hon inte blivit väldigt förändrad senaste tiden..). Tänkte om ringarna kanske är obekväma på henne (själv har jag ju vaddering *haha*).
För att få rätt storlek så får jag väl ringa och be om "AH-måttet" ;)

Jag har mer av det tyget som jag gjorde den här bärpåsen i, det kanske vore ngt för den sistnämnda?
Bild
Användarens profilbild
Av jag71
Trikå till den första, kolla under säljer så kan du nog få tag i en till vettigt pris.

Sen så ja!!! En bärpåse till dopet! I samma tyg, det borde bli uppskattat!
Användarens profilbild
Av Lydia
Tack :)

Något tips på trikåsjal som borde funka bra? (som sagt, hur lång??).
Användarens profilbild
Av jag71
Längden har jag ingen aning om! Har inte burit med trikå ännu! :lol:
Användarens profilbild
Av Lydia
Får hoppas att någon annan vill titta in här och tipsa, då ;)
Användarens profilbild
Av tinkerbell
En moby wrap kanske!? Det är en bra elastisk sjal. Lättknuten och toppen för en nybörjare (min fösta sjal :wink: ) En begagnad sån borde du kunna komma över ganska billigt.

De är ca 5,5 m.
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Ang längd på trikåsjalar så tror jag inte det spelar så stor roll. Min var vääldigt lång men den virade jag bara ett extra varv runt midjan. Det är ju så liten tygmängd i en trikå om man jämför med vävd att ett extravarv inte spelar nån roll.

Vilken superbra välkommen-till-världen-present!
Användarens profilbild
Av Lydia
är det en lång långsjal hon behöver? Så att man kan göra många olika knytningar. Hon blir inte avskräckt av "massa meter tyg"? :lol:

Ingen idé att köpa en kort långsjal om det är en lång hon behöver *babblar*
Användarens profilbild
Av Lydia
Blev fel..
Användarens profilbild
Av Lydia
Hmm, blir nog bärpåse till hon med nyfödda bebisen också.. (blir så mkt pengar med långsjal, när det "bara är en liten present").
Ska jag göra en gosig fleece-bärpåse eller blir det för varmt (speciellt eftersom en så liten ligger mer instoppad i bärpåsen). Å andra sidan andas ju fleece bra?
Om man ska ha något annat material än fleece, vad skulle ni välja till en rätt "liten" bebis? (hon måste ju inte använda bärpåsen nu på en gång heller..).

Den andra presenten blir en bärpåse i samma tyg som den jag sydde till mig själv.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?