Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av socker
Jag har bestämt mig för att köpa en sele till min sambo i födelsedagspresent, och jag tror att valet står mellan patapum och (den nya) ergon. Men vad är skillnaden egentligen, förutom priset?

Han är 1'70 och väger cirkus 90 pannor, så han är ju inte den spinkigaste killen direkt, utan tvärtom ganska bred över ryggen. Kraftigt axelparti, bred över bröstkorgen.

Plutten som ska bäras är lilla Isak, 5 månader. Plutten har ganska korta ben i nuläget, men de blir ju längre för varje dag. Sambon ska vara hemma med honom från i höst, och vi ser fram emot att bära mycket i sommar också. Jag bär helst med sjal, men sambon föredrar sele.

Vilken av patapum och ergo tror ni blir bäst?
Varför?

Hjälp en stackars förvirrad sjalförtrollad flicka på traven :P
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
Det låter som att en Ergo blir bra då. En Patapum har lite kortare axelremmar bl.a och kan helt helt enkelt bli för liten om den ska bära är lång/kraftig.
Patapum har ingen ficka som den Ergon har. Den nya Ergon är dessutom lite formsydd där barnet ska sitta/som en liten påse.
Användarens profilbild
Av annikar
Personligen gillar jag patapum bäst. Men vad jag förstått är ergon bättre när man är lite större. Det blir bättre plats för både bäraren och barnet.
Så jag skulle nog också satsa på en ergo.
Användarens profilbild
Av socker
Då tackar jag för det och sluter mig till att det blir en ERGO som får landa här hos oss. Tack för hjälpen! :)
Användarens profilbild
Av Tiz
Min sambo trivs jättebra i sin Patapum. Han är 1,82 och väger 97 kg. Han använder inte ens midjebältesförlängaren.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?