Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Summer
Enligt dom engelska (franska och spanska) instruktionerna ska man ha en nål som heter HA-1SP #11 och #14. Jag har kikat på dom och det står 75/11 och 90/14 på dom. Kan jag använda vanliga symaskinsnålar eller blir det problem då? Brukar man använda trikånålar till trikå-tyger även på overlock?
Användarens profilbild
Av teres
För det mesta kan man använda vanliga nålar i overlock, ska finnas något undantag men vet ej riktigt vilka maskiner det gäller. Men om det inte står något specifikt i dina instruktioner så är det ok. Ska du sy i trikå är nog trikånålar bäst, annars kan det ju gå maskor.
Användarens profilbild
Av florin
Jag sätter bara i trikå-nålar när jag syr i velour, i andra trikåer fungerar det med vanlig nål för mig. Risken man tar när man använder vanlig nål är att nålen har sönder ögglorna i tyget så att det repar upp sig men detta problem får jag bara i velour ibland...
Användarens profilbild
Av Summer
Tack för svar!
florin skrev:En sak till...

Köp kvalitéts-nålar!!!! Billiga nålarna håller inte för overlockens snabba sömnad...
Duger det med Schmetz-nålar? Vilken tjocklek (eller vad det kallas) brukar du använda?
Användarens profilbild
Av florin
Summer skrev:Tack för svar!

Köp kvalitéts-nålar!!!! Billiga nålarna håller inte för overlockens snabba sömnad...
Duger det med Schmetz-nålar? Vilken tjocklek (eller vad det kallas) brukar du använda?
Jepp, det är de bästa nålarna tycker jag :lol:

Jag kör på 80-nålar till nästan allt. Behövs inte grövre nålar även om jag syr i riktigt grovt tyg... PÅ trikå-nålarna har jag dock 75...
Användarens profilbild
Av Summer
florin skrev:
Summer skrev:Tack för svar!

Jepp, det är de bästa nålarna tycker jag :lol:

Jag kör på 80-nålar till nästan allt. Behövs inte grövre nålar även om jag syr i riktigt grovt tyg... PÅ trikå-nålarna har jag dock 75...
TACK!!! Då vet jag vad jag ska beställa från Bibbi!
(känner riktigt hur bra koll ja har när jag inte vet skillnad på olika nål-märken... :lol: (får trösta mig med att jag bara äger Schmetz-nålar ;)))

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?