Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en Looma Ringo och får verkligen inte till grodpositionen med min 5-veckors bebis. Tycker att det är svårt att stoppa ned honom så att han hamnar rätt. Vet liksom inte hur hans ben ska vara, han verkar få det obekvämt hur jag än gör. Tror att hans tyngd hamnar på hans fötter, som liksom viker sig, vilket inte kan vara så skönt. Och han som annars älskar att bli hållen/buren i grodposition. Visst ska hela han vara inne i påsen nu när han är så liten, dvs benen innanför?

Tycker också att det är svårt att dra åt på rätt sätt, jag drar och drar men tyget sitter ju så hårt i ringarna, om inte jag liksom lyfter bebis+sjal för att lätta på vikten.

Hjälp mig! Jag vill verkligen inte att sjalen ska ligga och samla damm.
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Det är nog rätt så svårt emd ringsjal och nyfisar, de är ju inte så stadiga och man är mer rädd för att göra fel eller dra åt för hårt. Jag hade också en tråd om när det begav sig om det där med fötterna innanför och bekvämlihgeten och den utmynnade i att om de inte klagar så är det nog okej. Annars får du nog bättre nytta av den när han blivit lite stabilare. Fast det finns ju dem som tycker att det funkar fint med nyfödda också förstås...
Användarens profilbild
Av rubygirl
Tack! Vad skönt att veta att det nog blir lättare ju större han blir. Fast lite tråkigt också, jag valde ringsjal i tron att det skulle vara enklare än knytsjal.

Imorgon ska vi försöka lite mer, har läst på lite om knytning, så får vi se om det går bättre.
Användarens profilbild
Av rubygirl
Åh, tack Kvarnvik! Ja det var faktiskt lite av en aha-upplevelse!
Användarens profilbild
Av ericah
Testa japanskt! Jag fick inte alls till det med ringsjalen till A. Men nu har jag burit M sen hon var ca 4 veckor, funkar utmärkt. I den här tråden länkar jag till en tråd med bilder som inspirerade mig att testa japanskt.

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=99538
Användarens profilbild
Av Elin G
Är han fem veckor tycker jag du kan prova med benen utanför. Se bara till att rumpan är lägre än knäna och att benen inte kommer i kläm. Jag tycker ringsjal fungerar jättebra till nyfödda, men det kräver lite vana bara. Ge inte upp :D
Användarens profilbild
Av rubygirl
Lämnade sjalen liggande ett tag, men igår tog jag nya tag och hurra! Fick till en lyckad grodposition lite snett åt sidan (se avatarbilden). Bebisen verkade tycka att det var mysigt för han sov som en stock under hela dagishämtningen.

Bara att öva vidare, men tack för alla tips! :-)
Användarens profilbild
Av Alven
rubygirl skrev:Lämnade sjalen liggande ett tag, men igår tog jag nya tag och hurra! Fick till en lyckad grodposition lite snett åt sidan (se avatarbilden). Bebisen verkade tycka att det var mysigt för han sov som en stock under hela dagishämtningen.

Bara att öva vidare, men tack för alla tips! :-)
Det ser ju riktigt snyggt ut! :tumsup:

Ett litet tips bara: dra ner kanten lite över din axel, så den inte ligger riktigt så nära halsen. Det tycker iaf jag är skönare... ;)
Av puh
Elin G skrev:Är han fem veckor tycker jag du kan prova med benen utanför. Se bara till att rumpan är lägre än knäna och att benen inte kommer i kläm. Jag tycker ringsjal fungerar jättebra till nyfödda, men det kräver lite vana bara. Ge inte upp :D
:iagree: Heja på! Det kommer att bli bra! Jag satte skruttans fötter mot min mage - de är ju så mjuka i de lederna de små. Sen såg jag till att hon inte hamnade för mycket mot ringarna (snett alltså).

Älskade min BB-sling paprika när hon var pyttig. Ett tips som gjorde det skönare för mig var att se till att dra ner tyget över din rygg, lätt att det "fastnar" onödigt högt upp! Jag hade fötterna innanför första 4-5 månaderna i ringsjalen även om de var utanför när jag hade långsjalen. S tyckte det var helt ok :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?