Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi håller på och provar långsjal. Jag tror att det kan vara något för oss om vi bara får till knytningarna. Faktum är bara att jag är feg. Jag är lite rädd för att slänga upp henne på ryggen och sen knyta.

Med Manducan sätter jag henne först på magen och sen vrider jag runt den till rygg det går jättefort och lilla tjejen har vant sig och trivs perfekt när jag sätter upp henne så.

Någon som har något tips på hur man gör något liknande med långsjal? Jag struntar totalt i om det ser fegt och mesigt ut när jag sätter upp henne bara jag får till det bra och snabbt så hon sitter bra :)
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Selen innanför kanske.... I träningssyfte alltså.
Användarens profilbild
Av november
Sara Berlekom skrev:Tack för tipsen jag tror det kan funka att sitta ner :)
...och sen blir du modigare allt eftersom du tränat! i början stod jag i sängen när jag svingade, fall i fall jag skulle tappa (hemska tanke).
Användarens profilbild
Av Siania
:iagree: Funkade utmärkt för oss i över ett års tid, tills Apelsin visade mig hur man svingar. Och det är ju faktiskt ännu enklare! :shock: :vågen:
Användarens profilbild
Av sabe
Siania skrev:
:iagree: Funkade utmärkt för oss i över ett års tid, tills Apelsin visade mig hur man svingar. Och det är ju faktiskt ännu enklare! :shock: :vågen:
Nja jag är skeptisk. Dessutom måste jag luta mig fram en lång stund för att få till det bra och då hinner dottern tröttna rejält och då känns det verkligen inte tryggt och säkert. Men kanske om hon börjar förstå vitsen med att sitta i sjal på ryggen istället för sele. Får jag bara till det och hon känner att det känns bra att sitta där så tror jag att hon kommer bli lite mer sammarbetsvillig ;)
Användarens profilbild
Av sabe
Apelsin skrev:
Sara Berlekom skrev:
Siania skrev:
Nja jag är skeptisk. Dessutom måste jag luta mig fram en lång stund för att få till det bra och då hinner dottern tröttna rejält och då känns det verkligen inte tryggt och säkert. Men kanske om hon börjar förstå vitsen med att sitta i sjal på ryggen istället för sele. Får jag bara till det och hon känner att det känns bra att sitta där så tror jag att hon kommer bli lite mer sammarbetsvillig ;)
så tror jag med, hon fattar ju inte avd du pysslar med ännu :wink:
Jo det var så när vi började med rygg i Manducan. Det var inte populärt alls, men nu trivs hon jättebra. Jag gjorde det 2-3 gånger och sen trivdes hon och slutade gallskrika. Jag tror det kan funka bra med sjal också om vi bara lyckas få till det :)
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
öva själva knytningen med en docka, nalle eller kudde.

Ge barnet ett kex eller nått anat att sysselsätta sig med en stund medans du knyter
Användarens profilbild
Av sabe
dagdrömmare skrev:öva själva knytningen med en docka, nalle eller kudde.

Ge barnet ett kex eller nått anat att sysselsätta sig med en stund medans du knyter
Det första har jag testat, men känns ändå lite svårt att få kudden och nallen att kännas som ett barn ;) Jag testar lite då och då med den varianten. Jag har tyvärr ingen docka att öva på.

Ge något att äta funkar inte därför att min dotter än så länge inte är speciellt bra på eller intresserad av att äta själv. Tyvärr tror jag inte att ett kex eller liknande skulle vara tillräckligt intressant.

De få saker som hon äter själv är alldeles för kladdiga för att ha med när jag ska knyta upp i sjalen och dessutom har hon oavsett vad hon äter ett alldeles för stort intresse av att kasta saker i golvet. ;)
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
prova att ge henne nån leksak dåeller nått roligt som hon inte brukar få leka med tex nycklar, mobil eller liknande
Användarens profilbild
Av sabe
dagdrömmare skrev:prova att ge henne nån leksak dåeller nått roligt som hon inte brukar få leka med tex nycklar, mobil eller liknande
Jo det är värt att prova :)
mobilen kanske inte riktigt klarar av fallet, men min plånbok är väldigt rolig att leka med :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
Hur går det? Blev sjalen gosigare med en tvätt? Och hur funkar det med knytningarna?
Användarens profilbild
Av sabe
zero.sara skrev:Hur går det? Blev sjalen gosigare med en tvätt? Och hur funkar det med knytningarna?
Har tagit en paus med ryggen. Magen funkar ganska bra. Tänker att om hon vänjer sig och tycker om sjalen på magen så blir det lättare med ryggen (det var så med Manducan)
Användarens profilbild
Av hannan
Jag började med att knyta omslut på magen, vränga ur armarna och skuffa bak tösen på ryggen därifrån. Petar man i armarna genom axelbanden igen kan det bli helt ok, bara man ser till att dra tyget ordentligt upp över lillans axlar. För oss var det ett bra sätt att vänja henne vid ryggen, innan jag vågade svinga upp henne utan att maken stod bakom =)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?