Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
Har nu bokat tid för dop och börjat planeringen :D

Frågan hur guldklimpen skall bäras är förståss prioriterad :wink:
Det är klart att jag är sugen på en underbar sidensjal tex från Oopa Baby http://www.oopababy.com/shop/main
men de kostar ju en smärre förmögenhet och används väl knappast dagligen . Sy själv kan man förståss göra....

Men är det så praktiskt med sjal när man skall ha dopklänningen också? Hur funkar det, ni som provat? Och vi kommer ju att vara tre vuxna därframme som kan turas om att bära så det enklaste är kanske att helt enkelt bära i armarna.
Berätta hur ni gjort vid dopen, har ni haft sjal eller ej?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag tror inte att sjalen användes under själva dopet men till kyrkan från bilen och så.......Om jag minns rätt. En mörkröd sidenringis från TaylorMade eller vad den nu heter.....(och den kan möjligen lånas ut om du önskar, du bor ju bra till liksom ;) )
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
Du kan ju hyra en sidensjal också, flera själåterförsäljare hyr ut dem
Användarens profilbild
Av jag71
JAg sydde två stycken till små tösernas dop. Fungerade toppen. hade dem i kyrkan också. De döptes i dopkläningen som är virkad till mig så det var liksom bara en dopkläning som vi tog på och av där framme vid dopfunten.
Användarens profilbild
Av Smultron-smulan
Jag hade en dopsjal på Josefins dop nu i Juli. Vi döpte henne hemma i trädgården. Nu var det inte jag som höll i henne under dopakten, men tanken var att om hon blev knölig eller så så skulle jag kunna ha henne i sjalen. Nu var hon glad som en sol hela tiden Bild så den behövdes egentligen inte. Men jag hade inte velat vara utan den för jag kände mig så fin i den. Ska se om jag hittar en bild på oss sen.

Praktiskt sett hade det gått ganska bra ändå eftersom vi hade en ringsjal. Sedan bytte vi om till en annan finklänning efter dopet.

Lycka till!
Av Aelia
Jag ska ha bärabarn lotusblomma på dopet, vill synas :twisted:
Användarens profilbild
Av Fine
dagdrömmare skrev:Du kan ju hyra en sidensjal också, flera själåterförsäljare hyr ut dem
Vilka?
Användarens profilbild
Av Fine
AnKa skrev:
Fine skrev:
dagdrömmare skrev:Du kan ju hyra en sidensjal också, flera själåterförsäljare hyr ut dem
Vilka?
Babydesign vet jag men det finns kanske fler.
Tack!
Användarens profilbild
Av Isanna
Fine skrev:
AnKa skrev:
Fine skrev:
Vilka?
Tack!
Där hyrde jag! Funkade kalasbra!
Användarens profilbild
Av Fine
Isanna skrev:
Fine skrev:
AnKa skrev:
Fine skrev:
Vilka?
Tack!
Där hyrde jag! Funkade kalasbra!
Låter bra! Det är snart dags för Lillebrors dop. Under själva dopakten tror jag han bärs i famnen, men på kalaset efteråt skulle vi kanske behöva en finsjal. Fast jag är inte så överens med ringsjalar...
Användarens profilbild
Av Sockertopp
AnKa skrev:
Fine skrev:
Vilka?
min är därifrån.....

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?