Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jinxan
kvarnvik
Vad fin den blev! :) Gjorde du den vändbar?
Användarens profilbild
Av tweed
tack! ja jag gjorde den vändbar,lycades med era beskrivningar klura ut hur jag skulle göra. Nu gäller det bara att hitta ett tyg som jag vill ha, blir ju en perfekt väska för mig som alltid går omkring med mobil,plånbok mm i handen. Den här ska nog Hs kusin Ester få, tror jag.
Användarens profilbild
Av binaem
Nu har jag också testat att sy en sådan. Gjorde axelbandet längre så att man kan ha den just på axeln istället för runt armen och gjorde fickor innuti för småsaker som nycklar etc.

Bild
Av Jinxan
binaem skrev:Nu har jag också testat att sy en sådan. Gjorde axelbandet längre så att man kan ha den just på axeln istället för runt armen och gjorde fickor innuti för småsaker som nycklar etc.

Bild
Ååhhh vilka söta fickor!! :love:
Jag hade tänkt göra något liknande på nästa väska, även med längre band. Och nu fick jag ju till och med se att det blev riktigt snyggt!
Användarens profilbild
Av zmurfan
binaem: din väska skulle jag vilja se en actionbild på. Hur använder du den?
Användarens profilbild
Av tweed
Binaem: Jättesnyggt! Måste nog prova den varianten också, ska bara hitta ett vettigt tyg först.
Av Jinxan
Nu har jag sytt två långa också...
Mamma beställde en tills i morgon, då hon ska på Skänninge marken. Hon ville ha en vändbar
Bild Bild

Sen passade jag på att göra en åt mig med, en med fickor :)
Bild Bild
Jag ser lite sjaskig ut, men ni får stå ut :)

Jag ska ta lite bättre bilder så fort jag kan, batteriet i kameran höll på att ta slut.

Ifall någon undrar, så tog jag ett stående A4 och klippte till och tejpade ihop med originalmönstret. Så för mig räckte det med 30 cm till på höjden
Användarens profilbild
Av zmurfan
Tack för actionbilden med. Nu förstår jag idén med riktigt långt handtag lite bättre. Kanske ska prova göra en sån med.
Användarens profilbild
Av melon
Det verkar ju smart att sätta ett långt handtag på, men är det inte bökigt att behöva ta av den för att öppna den?
Av Jinxan
Inte för mig :)
Jag tar alltid av mig väskorna för att öppna dom :), men man kan ju få upp t.ex mobilen utan att öppna väskan.
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
willywonka skrev:skulle någon vänlig själ som har skrivit ut mönstret kunna mäta? Hur långa är de båda handtagen från botten, hur bred är väskan, och diametern på botten 8) jag har ingen skrivare hemma... väskan är ju hur snygg som helst, och den perfekta presenten både till min mamma och svärmor!
Jag såg att du redan fått hjälp, men om någon mer som saknar skrivare vill ha mönstret har jag ett tips: Lägg ett papper på skärmen och rita av. Funkade för mig!

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?