Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag har sytt efter bäranäras mönster, Knyttet & K och bellisbellans mönster. (många MT blir det :D 8) ) Kolla och fundera lite på vilken du tycker är fin form på och vad du vill ha för egenskaper. (fodrade axelband vs utbredbara tex)
Och klart att jag måste skriva i den här tråden med :roll: :P :wink:
Användarens profilbild
Av Camilla74
Jag tycker Knyttet&K´s beskrivning är bra. :-)
Av Jinxan
Jag tänkte sy efter Knyttet & K's beskrivning. :)
Användarens profilbild
Av knutis
Knyttets beskrivning är ju bra eftersom axelbanden går att bre ut och då blir avlstningen också bättre över ryggen.

Jag skulle rekomendera den :D , nackstöd blir det av ryggdelen till en sån liten en, sen när huvudet börjar sticka upp ovandför kanten så kan man börja fundera på externa nackstöd.

Jag har en Knyttet MT till min 1 månaders och det fungerar hur bra som helst, han sitter ihopkrupen innuti, alltså inte med benen utanför, vilket kanske är att rekomendera när de är så små :wink: .
Av fröken inga
Har analyserat de olika varianterna till tusen. Svårt att veta vad man ska köra på. Var inne på den här http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/FrankenKozy.htm ett tag. Men nu är jag mer inne knyttets jag med. Bekvämt med svensk beskrivning.

Sara
Vilket mönster föredrar du nu när du har facit i hand?ä

Linda
Vi kanske kan följas åt? Ska va skitväder den här veckan så jag tänkte passa på att sy nu...
Användarens profilbild
Av Diesel
Jag har en Knyttet & K - och den är helt underbar att bära i! :vågen: Kerstin trivs också bra att bli buren i den, det är enda gången hon sover riktigt länge på dagen! :D

Jag breder ut axelbanden mycket och knyter bak på ryggen, och med benen innanför blir det hur ombonat och gosigt som helst!
:heart: Bild
Av fröken inga
Är 30 cm en bra bredd eller ska man ta lite extra?

Hurr mycket tyg behöver man på ett ungefär?
Diesel skrev:Jag har en Knyttet & K - och den är helt underbar att bära i! :vågen: Kerstin trivs också bra att bli buren i den, det är enda gången hon sover riktigt länge på dagen! :D

Jag breder ut axelbanden mycket och knyter bak på ryggen, och med benen innanför blir det hur ombonat och gosigt som helst!
:heart: Bild
Jättefin!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
30 cm är rätt smalt. 35-40 cm brukar jag sy. Och 50 cm hög inkl midjebälte.
Vad gäller tygåtgång behöver man axelbandens längd, dvs ca 2 m.
Av fröken inga
Tack, då kan jag dra iväg till tygaffären nu. Bara bebisen får sova klart. *stampar otåligt*
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag kör på en egen kombo av dem :) Gillar den svängda sittdelen på bellisbellans och knyttets beskrivning av axelband :D
Av Jinxan
Måste skaffa något snyggt tyg att ha på ryggpanelen. Hade tänkt klippa sönder en tröja med snyggt mönster på. Men självklart har jag gett bort tröjan :(
Av fröken inga
JinxLinda skrev:Måste skaffa något snyggt tyg att ha på ryggpanelen. Hade tänkt klippa sönder en tröja med snyggt mönster på. Men självklart har jag gett bort tröjan :(
Jag var på calletex idag och köpte ett snyggt mönstrat tyg för 25 kr/m. Det har massa rea. Kör på samma tyg till hela skiten. Hoppas att det funkar. Valde ett ganska tjockt tyg med lite styrsel. Hoppas att det inte är för klumpigt att knyta med... Rjitar upp mönstret nu. ser väldigt stort ut för en bebis... Väldigt bred. Funderar på att göra den smalare ner till. Jag gör sittstycket efter bellisbellans mönster...
Användarens profilbild
Av zero.sara
Tänk då på att om du viker in ett varv i midjebältet blir den smalare för bebis :wink: och lite lägre i ryggen.
Av fröken inga
zero.sara skrev:Tänk då på att om du viker in ett varv i midjebältet blir den smalare för bebis :wink: och lite lägre i ryggen.
smart. Det var något sånt jag var inne på. Sven tror dock att jag sabbar selen. Att den blir ostadig och att hon kommer växa ur den direkt. Om jag gör den fem cm smalare nertill kommer hon nå att ha smalbenen utanför. Det borde väl bli bekvämast?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?