Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av suramin
Jag har äntligen fått till tyget över mina axlar i ryggsäcksknytning så att det känns bra, men då uppenbarar sig såklart nästa problem. Jag slängde upp tjejen och knöt och tyckte att allt kändes bra, tills jag hörde ett desperat "maaammmaa" från ryggen och då hade tyget åkt upp under armhålorna på henne, så hon hängde bara i korset (vilket tydligen inte var så bekvämt.).

Hur ska jag få tyget att sitta kvar under rumpan på henne? :help:
Av Abunai
För mig har det blivit bättre efter lite övning. :roll: Dra ner mycket tyg under rumpan och peta in det under barnet, dra ut barnets ben så att det sitter i en bra grodposition. Om det har för raka ben glider ju tyget upp mycket lättare. Samt att inte göra för smala "korvar" av det tyg som kommer och korsas under rumpan, lite bredare blir stabilare. Hoppas att mina tankar är till någon hjälp. :)
Användarens profilbild
Av MilanE
Abunai skrev:För mig har det blivit bättre efter lite övning. :roll: Dra ner mycket tyg under rumpan och peta in det under barnet, dra ut barnets ben så att det sitter i en bra grodposition. Om det har för raka ben glider ju tyget upp mycket lättare. Samt att inte göra för smala "korvar" av det tyg som kommer och korsas under rumpan, lite bredare blir stabilare. Hoppas att mina tankar är till någon hjälp. :)
En till som övar här!

Bra tips! :notes:
Av suramin
Abunai skrev:För mig har det blivit bättre efter lite övning. :roll: Dra ner mycket tyg under rumpan och peta in det under barnet, dra ut barnets ben så att det sitter i en bra grodposition. Om det har för raka ben glider ju tyget upp mycket lättare. Samt att inte göra för smala "korvar" av det tyg som kommer och korsas under rumpan, lite bredare blir stabilare. Hoppas att mina tankar är till någon hjälp. :)
Bra råd, tack :D

Jag tror att problemet är benen. Jag har en sprattelgumma med dåligt tålamod. När jag knyter omslutet kan jag ju liksom knyta fast henne så att hon inte kommer ngn vart medan jag skyndar mig att knyta klart, men i ryggsäck far hon omkring över hela ryggen innan jag lyckas fånga in henne. Hon trycker också ifrån med benen (liksom reser sig upp) när jag bär, så det är kanske då tyget glider.

nåja, öva mera var det visst :notes:
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
När hanna sprattlar runt på ryggen så drar jag fram ändarna snabbt och spänner så att hon trycks mot min rygg. Sen håller jag fast ändarna mellan knäna och för bak båda händerna och stoppar tyget under rumpan och böjer framoch upp knäna och för upptyget mot knävecken. Sen drar jag snabbt bak tyget över benen och låser det undre tygstycket under rumpan.

eller så tar jag bara och fixar till tyget under rumpan samtigigt som jag för bak för att korsa sjaländarna. Då kan man snabbt låsa tyget under rumpan när man korsar ändarna bak

Nån som förstår hur jag menar :-)
Av suramin
dagdrömmare skrev:När hanna sprattlar runt på ryggen så drar jag fram ändarna snabbt och spänner så att hon trycks mot min rygg. Sen håller jag fast ändarna mellan knäna och för bak båda händerna och stoppar tyget under rumpan och böjer framoch upp knäna och för upptyget mot knävecken. Sen drar jag snabbt bak tyget över benen och låser det undre tygstycket under rumpan.

eller så tar jag bara och fixar till tyget under rumpan samtigigt som jag för bak för att korsa sjaländarna. Då kan man snabbt låsa tyget under rumpan när man korsar ändarna bak

Nån som förstår hur jag menar :-)
Jo, jag tror jag fattar. Tack :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?